November 6, 2005

Nya dimensioner

Bloggandet ger mig nya dimensioner i livet. T ex så råkade jag klicka på en blog som kom upp, för att jag tyckte det var en kul namn, på svenska dessutom: Jag - en gammelmamma. Det visar sig vara en småbarnsmamma i skivbranschen som skriver jättebra och intressant, plus ger en massa tips, t ex om var Paradiset finns.

Igår var vi på Anders R:s 40-årsfest. Det var JÄTTETREVLIGT! Jag insåg inte hur mycket jag sett fram emot att gå på fest förrän jag började göra i ordning mig. Festen var på Mariahissen, på porten stod det "pensionärernas fritidsförening". Haha.

Grunnade lite innan också på hur det faktum att man känt folk i några år automatiskt gör att man slappnar av mer med dem. OK, att man träffat dem ett antal gånger gör väl sitt till. Såhär: När Martin och jag träffades kände jag mig ofta obekväm med hans kompisar, men nu ser jag fram emot att träffa dem! Jag tror att om vi haft vår fest efter gårdagens kalas hade vi nog haft bättre uppslutning häromsistens.

Men mer om festen: Jag såg en gråhårig man med skulpturala drag, insåg efter ett tag att det var Frederic de P som låtit bli att färga håret. Han var sååå snygg! Jag vill bara pussa på honom. Men solariebrännan håller jag med Martin om att han skulle kunna låta vara mer diskret.

Bland det roligaste på festen var att jag träffade Åsa F. En mycket parant och frodig kvinna som jag genast blir orolig för att Martin ska bli attraherad av. Men skitsamma om han blir det. Such is life! Hon jobbar på krog och vi var nästan som själsfränder när det gäller mat och krogar! Tyvärr spräckte hon hål på min pannacotta-fantasi genom att säga att det bara är kokt grädde och gelatin. Nu har jag nog kommit fram till att så må det vara, men jag älskar det ändå. Det finns inte så många efterrätter som jag gillar, så de jag gillar ska jag vårda ömt. Jag lovade henne att vi skulle ut och käka dimsum nån gång snart.

Det andra roligaste var Nicklas P:s fru/tjej, en jättesöt brutta som ser skitcool ut med svart hår, svarta trendiga (otrendigt ord, jag vet) glasögonbågar och blodröda läppar. Hon hade på sig en klänning som jag trodde var Jenny Hellström, men visade sig vara Nanso. Hon är allt som jag vill vara, nämligen psykolog och sångerska. Så vi ska ha en karaokekväll innan jul. Jag ska battla ner henne så jag får kompensation för att hon äger två av mina drömyrken.

Maten var helt ok igår. Det bästa var faktiskt DESSERTEN! Trodde aldrig jag skulle få uppleva mig själv skriva nåt sånt. Den bestod av en grön snöboll med spunnet socker, dvs grönt sockervadd helt enkelt. Samt en tårtbit med vanlijglass och hallonsorbet som neutraliserade sockersmaken lite grann. Signe och jag fick våra bordgrannars sockervadd. Hon och jag älskade det! Konstigt att jag gillar sockervadd, eftersom jag är en salt brud annars. Men det är något med sockervadd som är magiskt, tycker jag, sen finns det också en smak av bränt socker som man också kan finna i Creme Brulée eller Creme Caramelle.

Vi åkte hem med kvart i elva-tåget. Signe var igång och dansade och diggade. Idag har jag fått massage hos Massage-Jenny. Sååå skönt. Signe och Binto lekte. Martin på Lovecraft-konferens. Jag kissar på Lovecraft.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se