Teknisk support
Har haft mobilen inne på reparation. Det finns en förhistoria till detta. Jag har sen 2 år en Sony Ericsson v600i som jag kan blogga från. Underbart. Fick den i samband med att jag tecknad 18 mån abonnemang hos Telenor. Tyvärr har telefonens bottenkontakt krånglat nästan fr första början, headsetet ramlade ur hela tiden.
Så nu när mitt abonnemang gick mot sitt slut i juli så tänkte jag: Ah, fågelfri, undrar om jag ska prova en telefon med en fungerande bottenkontakt, och kontantkort ist, det kanske är billigare. (Fast jag har aldrig förstått vitsen, skulle förmodligen inte orka hålla reda på alla förändringar av priser etc.)
Tyvärr så har jag en tendens för att fastna för försäljare i köpcentrum. Så har jag skaffat vår tidigare elleverantör och hemtelefonoperatör, t ex. Nu köpte jag på mig ett 24 mån-abonnemang av en jättetrevlig kurdisk kille som hette Serdar. Han vill till Hollywood och komma in i filmbranschen, berättade han för mig över lunchen där han anslöt sig till mig när jag efter inköpet käkade.
Orsaken till varför jag fastnade är förstås att jag är en smågirig typ som faller för små frestelser. I paketet ingick en Nokia Xpressmusic 5320, det sket jag fullständigt i - men han erbjöd mig DESSUTOM två minihögtalare som i vanliga fall kostar 500 kr. BARA till MIG! INGEN ANNAN.
De där förbannade minihögtalarna. Jag har inte ens packat upp dem. Försent (hade använt nokian i två dagar) insåg jag att jag inte orkar lära mig en Nokia efter två år med Sony Ericsson. Det är kört. Jag är stelnad.
Dessutom hade jag ingen aning om hur jag skulle blogga från nokian, och tanken på att ta reda på det gjorde mig matt.
Så jag ska sälja telefonen nu och acceptera att jag är fånge hos Telenor i två år till. Två år går snabbt.
Men jag glömde ju mitt egentliga ämne: att jag låtit reparera min Ericsson och trott att jag förlorat alla inställningar, t ex för att blogga här. Så jag har ringt och surfat efter lösningar, men si, den inställningen var fortfarande kvar! Hurra! Nu när bottenkontakten sitter som berget lutar det åt att den här mobilen blir kvar hos mig till döddagar.
Bonus: Vi har målat om i vardagsrummet och ryckt ut tv-sladden, så nu funkar inte tv:n och jag har ringt tv-tillverkarens servicenr, men de verkar ha EN servicemänniska som inte är på plats.
0 Comments:
Post a Comment
<< Home