October 3, 2005

Fläsk

Ikväll lagade mamma och jag med förenade krafter till en fläskrätt av kotlettkött hon köpt. Den gick ut på att man ska hamra på köttet, sen klappa det i lite potatismjöl och sedan salta. När man stekt kotletterna ska man lägga dem samman i lite soja, socker och lök/purjo och ingefära. Jag tyckte det var sådär, så jag la i risvinäger och vitlök också. Då blev det nästan som min brors sötsura fläsk som ju är utmärkt god.

Ibland undrar jag om inte jag borde byta bloggens namn till Fläskhimlen - Allt fläsk du kan äta och mer därtill.

Lillan tyckte det var ok. Hon åt upp alla friterade tofubitar från gårdagens stekta kinakål först innan hon nedlät sig till fläsket. Mamma haft ont i ryggen idag. Jag masserat.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se