August 30, 2008

Forts


Att d inte var konstigt att jag var söt eftersom jag e från Hangzhou. Jag sa ska du säga, vilket verkade glädja henne. Hon var verkligen en härlig syn. Lite som MeiHua. Förrätten dumpling var sådär, mkt persilja. De godaste dumplings jag ätit i Stockholm finns på Dragon House. Jag vet att Lisa dissar stället, men jag insisterar. De är betydligt bättre än genomsnittet. Ok, de har generellt för mkt MSG i maten för sitt eget bästa, men man kan säga till dem att inte ha det.

Pilgrimsmusslorna var mkt konstiga, indränkta i sås på koriander, fisksås o nåt mjölkaktigt.

Ursäkta att det inte är nåt kvar, men det var fyra dumplings och två stora musslor. Dumplingarna var stora som hus. Jag råkade ha med mig dumplingar från gårdagens eskapader med tant Li, och vackra tanten tittade på dem och sa: "Ni har gjort dem ganska xiu-qi." vilket betyder hm...elegant och graciös enligt min Concise Oxford Dictionary. De är nämligen lika stora som en mun ungefär, för jag gillar att äta en i taget.
Tant li brukar göra "chive"-jiaozi (= gyoza (ett japanskt försök att säga jiaozi) = dumpling), men igår blev det med riven zucchini.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Nu har jag varit på Dragon House och jag gillade också (de ångkokta) degknytena och rätten med shanghaikål och shiitake. Annars var jag inte så imponerad. Riset var vattnigt och trist i smaken.

Synd att inte Chopsticks och DH låg på varandras plats, med tanke på var jag bor alltså.

12:02 PM, October 04, 2008  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se