August 12, 2009

Jag är trendig

Läste i en tidningsbilaga/annons (nån av morgontidningarna, tror jag, men kan tyvärr ej hitta stället igen) att den nya modetrenden i finanskrisens spår är att vara osminkad och ståta med tovigt, oklippt hår. Idealet är att klippa sig två gånger om året, säger en trendig frisör som intervjuas i reklamtexten. Han har ont om tid och kunderna har ont om tid, så alla tjänar på det, menar han.

Jag håller tummarna för att detta inte är ironi eller nåt annat tramsigt. Jag känner mig redan mkt snyggare.

Uppdatering: Bilagan fanns i Aftonbladet igår, tisdag.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag håller också tummarna! Gudrun

4:53 PM, August 12, 2009  
Blogger Space babe said...

Visst är det en bra trend? Äntligen en som man utan större ansträngning kan hänga med i.

8:21 PM, August 12, 2009  
Blogger Hanna said...

Ha! Jag har nästan alltid klippt mig typ två ggr om året. Frisörer har alltid gnällt om var 6e vecka och annat LUR.

3:24 PM, August 15, 2009  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se