November 8, 2009

Matlagning holländska girl

"Du har snubblat på mitt lilla hörn av webben! Jag är matlagning holländska girl! Nej allvarligt, jag har träskor att bevisa det! Riktiga, eftersom du ser, jag bor i Gouda. Blir det någon ostliknande än så?"

"Du är också skyldig att springa in i köket prylar jag älskar att köpa från hela världen, jag har en allvarlig mäta skedar missbruk. Ja, jag har problem."

Helt autentiskt citat.

Hittade detta när jag googlade på "cream puff recept". Och det är INTE översatt av Google.

4 Comments:

Blogger Jessica said...

Jag har ätit fantastiska cream puffs i Japan.

10:38 PM, November 08, 2009  
Blogger Space babe said...

Det kan jag tänka mig, men vad gillade du citatet?

Har du nåt bra recept, förresten?

Och du, paradisblomman, jag var på Fjärilshuset igår och där i den varma, regnskogsdelen, där bildade blommorna riktiga små passionsbär som man kunde äta fröna på. Doftade jättemkt passionsfrukt! Undrar om det är för att de blir pollinerade av fjärilarna eller nåt. Kanske ska prova att ställa ut en passionsblomma nästa sommar.

11:17 PM, November 08, 2009  
Blogger /s. said...

Den var skoj - men jo, den är auto-översatt, här är originalet:
http://www.kayotic.nl/blog/?page_id=2

klicka på "hem" från den svenska sidan så ser du hur det funkar...

3:33 PM, November 18, 2009  
Blogger Space babe said...

Hej /s. Jag blir galen. Vem är du? Kräver själv anonymitet men vill veta vilka mina läsare är. Berätta lite om dig själv. Jag lovar att hålla tyst om det.

7:31 PM, April 09, 2010  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se