July 25, 2008

D e två sjalar


Ihopsydda. Och jag måste ha den, dem.

Hde värsta shopping-spreen, och insåg med plötslig klarhet att jag alltid shoppar som en galning när jag är lite manisk. Så min shopping-avhållsamhet som jag förnöjt deklarerat som ökat miljömedvetenhet och insikt om att jag har tillräckligt med kläder i olika stilar för att försörja mig som modeintresserad klädslav i åtminstone 10 år framåt utan att behöva nytillskott.

(Uppdatering 080727: Maken påpekade att meningen är oavslutad, men jag låter det vara kvar som ett vittnesmål för mig själv om hur snurrig jag egentligen är när jag tror att jag är briljant. När jag skrev inlägget hade jag sovit i genomsnitt 3,5 timmar per natt 3 nätter i rad.)

Men nej alltså. Jag var bara 1. Inte tillräckligt manisk. 2. Inte i stan/passerade ingen klädbutik.

Rea-banderollerna som skriker "50%!" och "70%!" gör det inte precis lättare.

Nu har jag bara sovit ett par timmar två nätter i rad och efter att ha jobbat mitt morgonpass har jag åkt till stan och ätit sushi och shoppat. Jag har köpt två bikinisar för priset av en, två par svartgråa jeans för dito, raffigt behå-tros-set (som jag aldrig brytt mig om att köpa tidigare, men det var rött med svarta prickar och hemskt sött. Jag kände mig lite som en 50-talspinuppa i det.), ett cerise tublinne och klänningen som ni ser på bilden (båda från Benetton/Sisley), badbyxor till maken och tröjor till gossen. Konstigt nog inget till dotra.

Nu klarar jag mig ett tag framåt. Men nästa reaperiod tänker jag gå förbi lite dyrare affärer. Det är så svårt att slita sig när man väl fastnat i en butik.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se