November 20, 2008

Restaurang 1900 Nicklas mat sådär


Tv-kocken har en restaurang som heter 1900 på Regeringsgatan i Stockholm. Vi var utsvultna (Pubs restaurang hade bara lax kvar) och gick dit. De hade bara en dagens - majskyckling. Jag tog köttbullar. De var fisljumma (= dåligt uppvärmda), smakade konstigt nog lite kofta och var inte på långa vägar lika goda som Operakällarens (som man köper i automat på centralen och annorstädes), men jag åt upp eftersom jag var så hungrig. Personalen (särskilt en servitör) kändes väldigt nonchalant, kanske för att vi störtade in helt osminkade och lite tärda av morgonjobb. Han och hans kvinnliga kollegor var dock lika okunniga.De visste t ex inte ifall det var gluten i rätterna och i salladen (det fanns rostade vetekorn, upptäckte vi sen).

Det värsta var att strax efter maten så blev jag dålig i magen och fick värsta rännskitan. Vi satt kvar och pratade om ett projekt vi skulle göra, så jag kunde ju tack och lov rusa in på toa. Det enda andra jag ätit innan lunchen på 1900 var ett paket snabbnudlar på morgonen, så det kan inte ha varit det. Såhär dålig har jag blivit en gång tidigare när jag käkat en sushi, och då VISSTE jag att det var sushin. Det tog ungefär lika lång tid för båda att verka, kanske reagerade magen lite snabbare på sushin, kanske en kvart medan det här tog en halvtimme.

Min kompis som är glutenintolerant slapp betala sin mat när de uppdagade att de serverat henne vetekorn i salladen. Det blev rätt dålig stämning så jag orkade inte säga att jag fått diarre av deras mat (även om de lätt kunnat kontrollera saken genom att gå in på damtoan och sniffa). Men jag ska nu mejla dem och berätta sanningen.

1 Comments:

Blogger Christina said...

Tyckte att inredningen var så där, lunchen ok men middagen god!
Hejhej C

8:14 AM, November 29, 2008  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se