October 20, 2008

På presslunch idag med L



Söta L bjöd med mig på presslunch för möbelaffären Mio som öppnat butik på Sveavägen. Jag såg någon som liknade Bindefeldt där och sa det till L som svarade: jamen det ÄR han.

Lunchen levde inte upp till nivån på den förra Bindefeldt-presslunchen som L hade varit på, men för mig var den bättre än förväntad.
Förrätt: Likgiltig bakelse med färskost och nån röd röra på
Varmrätt: Helstekt oxfile e d med potatisgratäng (synliga, men ej smakliga inslag av kantarell) och sallad på sockerärtor, shitakesvamp, ugnsrostad paprika etc.
Efterrätt: Jättegod pannacotta-liknande sak med pyttelite kaffesmak.

L köpte 2 caffelatte-pressglas för bara 10 kr stycket. Jag tittade på alla köksstolar de hade och gillade inte en enda. Vi tyckte rent allmänt att allting där liksom saknade något som gjorde dem till något man verkligen ville ha. Jag tror att det är ängslighet. Ikea har ju så stort sortiment så de kan BÅDE vara ängsliga OCH ta ut svängarna.

Det enda vi gillade var en spegel/nyckelskåp. Men längst ner i skåpet fanns nedåtriktade krokar som vi inte blev kloka på.


Uppdatering: Det finns jättefina lampskärmar med svarta löv målade inuti som blir som skuggor av löv utanpå när man tänder lampan! Sån vill jag ha!

Jag har inte lyckats mobilblogga på flera dagar och nu ikväll fick jag veta varför. Mobilen brukar då och då fråga mig: Vill du uppdatera dina inställningar?
Eftersom jag inte har fattat vad det betyder beslutade jag senast att jag inte ville det. Det ledde tydligen till att jag inte längre kunde koppla upp mig mot Internet och därmed bloggen. Så var det med det. Säg aldrig nej till din mobil.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag tyckte att den likgiltiga bakelsen var det godaste, den och sockerärtorna. tack för trevligt sällskap.

/L

11:06 PM, October 21, 2008  
Blogger Christina said...

Va fint där tycker jag. Gillar tanken på att det finns en Mio i stan... frågan när Ikea kommer in till stan. Känns lite coolt att folk köper en matta på lunchen eller en ny lampa!
Hejhej C

8:18 AM, November 29, 2008  
Blogger Space babe said...

Jo, fast jag lutar numera åt att köpa så mkt som möjligt 2nd hand, får ångest av att tänka på hur mkt onödiga grejer och skräp vi producerar och konsumerar.

10:15 PM, November 29, 2008  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se