January 19, 2009

Min nya leksak



I hopfällt tillstånd är den lite större än ett A4. Väger 1,2 kg till skillnad från vårt förra åbäke på 3,5 kg. Blir perfekt på Englandresan på söndag. Jag och Sanna ska till västra England för att kolla in ett fotoarkiv för en eventuell dokumentär.

Jag blev helt traumatiserad efter en skithemsk anställningsintervju förra måndagen. Har hämtat mig först nu. Idag fick jag veta att jag inte fick jobbet, men att de inte uppfattat mig som riktigt så dålig jag som upplevde mig själv. Sa de iaf...

Den andra orkidéstängeln håller också på och dör. Jaja, det får väl bli en ny orkidé så småningom.

För övrigt åkte jag på en riktigt djävlig influensa som däckade mig i en vecka. Funderar på att vaccinera mig nästa vinter.

Ska jobba fem dagar denna vecka. Hur ska det gå? Men är jag på gott humör så behöver det inte bli så blodigt.

Roliga saker som väntar:
Jag har bokat biljetter till Obesvarad kärlek med Babben Larsson och Loa Falkman på Intiman, efter en fantastisk recension i DN från Leif Zern.

Jag vill gå på brunch på Kvarnen, också det efter en bra recension i DN. Ja, jag vet, jag läser nästan bara DN eller SvD. Och Vanity Fair, som jag börjat prenumerera på efter Tommys rekommendation. Jag kände att jag ville ha nån lite rolig tidning. Fast jag har faktiskt börjat köpa Filter och Språktidningen också. Jag hänger helt enkelt med! Så gott jag kan. Jag får också passande nog Sköna hem av Amber.

Hemmet engagerar väldigt mkt förstås. Våra gamla möbler känns inte alls bra att ha, särskilt möblemanget i vardagsrummet behöver bytas ut. Våra soffor är från när vi var singlar. Bokhyllorna är inte heller medvetet utvalda. Makens skrivbord är världens tyngsta massiva grosshandlarbord med mahognyfanér. Nu ska det bli höj- och sänkbara bord från Ikea och konsoller med hyllplan, det kommer att bli så luftigt och fint!

Dessutom har svärfar (som är en hejare på matlagning och väldigt intresserad av gastronomi) börjat förse mig med mat! Förra veckan fick jag paella två gånger, den första var väldigt god, men den andra ännu godare, med mer smak av buljong och vin. Idag fick jag supergod bouillabaisse som jag åt med resterna av den smaskigt vitlökiga aioli som bonussvärmor gjort till den andra paellan. Det är sååå skönt att slippa tänka på vad man (=jag, de andra är inte lika kinkiga...) ska äta till middag eller lunch. Mest skönt är det att slippa laga. Jag gillar att laga mat ibland, men då ska jag ha gott om tid och inget annat jag hellre vill göra, som att sitta framför datorn eller färgkoordinera mina kläder enligt boken Rensa och röj av Nina Strandberg. Den var faktiskt väldigt bra; konkret och inspirerande.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ville bara säga att jag undrade vart du tagit vägen. Jag följer dig regelbundet och det har varit så tyst. Men nu vet jag ju.

10:45 PM, January 19, 2009  
Blogger Space babe said...

Hej Ida, jag ville prata med dig när jag var så låg. Hur har du det? Ska vi ses?

5:53 PM, January 20, 2009  
Anonymous Anonymous said...

Gärna. Jag skickade ett mejl till dig till din spacebabe-adress. Kolla det.

12:34 PM, January 21, 2009  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se