November 13, 2009

Fredrik Paulun är ond



Köpte en Fredrik Paulun energibar till mellanmål. Det är bland det äckligaste jag ätit, men härskna nötter är förstås svårslaget i den kategorin. Redan när jag bet i den slog en skarp och oangenäm lukt mot mig, men för bloggens skulle fortsatte jag. En smak av bensinångor exploderade i munnen och det var då jag skulle ha spottat ut sörjan. Nu lydde jag i stället mina reflexer och svalde så jag skulle slippa ha smaken i munnen ännu längre.

Det är förmodligen valnötter i den där kakan. De är så otroligt känsliga, har man inte pinfärska nötter så är det bättre att låta bli dem.

Lisa har skrivit om vikten av att förvara nötter rätt, lustigt nog med en hänvisning till Paulun i början.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag har alltid vetat att han är ond.

/L

3:12 PM, November 21, 2009  
Blogger Mikkan said...

Härskna nötter is an evil crime! jag har upptäckt att det sätt på vilket jag helt kan undvika skiten är att köpa sånna som har fula men funktionella förpackningar som inte släpper in ljus och syre, och/eller handla nötter från raw foodställen. Raw-kvalle verkar vara nåt man kan luta sig mog när det blåser, typ www.ravarubutiken.se

9:00 AM, January 28, 2010  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se