April 11, 2008

God röra + glupsk katt




När Isse bodde närmare Amsterdam city (även om nästan allt är centralt i A'dam, nu tar det 11 min med spårvagn hem till henne) så fanns en turk-mataffär bredvid hennes hus. Där köpte vi jättegod babaganoush och sen har jag ständigt varit på jakt efter en lika god sådan i svenska affärer. Den senaste jag köpte hade en tråkig bränd smak. Jag trodde att det var samma märke som denna, Maxos, men den här var faktiskt väldigt god, krämig och bara lätt grillad i smaken.

Den huvudsakliga ingrediensen är aubergine och den innehåller inte E621 (glutamat). Rekommenderas! Är det nån som smakat kombinationen grillad aubergine-paprika från Maxos får ni gärna berätta.

Labels:

2 Comments:

Blogger Dramadrottningen said...

Minsann, en liten kise kom med på ett hörn. Gullig!

4:22 PM, April 11, 2008  
Anonymous Anonymous said...

Bara namnet - babaganoush - får det att killa av välbehag i gommen. Till och med jag kan göra vettig mat på aubergine.

12:01 AM, April 23, 2008  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se