April 21, 2008

Glassäterska



Hon äter sin favoritglass, fast det är måndag. Den är så tung för hennes små händer att hon måste stödja den med andra handen. Undrar om det borde vara ett kriterium för att få äta glass; att man kan hålla den med en hand. Orkar man inte hålla den med en hand är den för stor för en.

Jag råkade skriva stöjda först, och mindes då att jag hade en kompis Ann J som var nyinflyttad i Oskarshamn och som hade med sig en tidning som hon och en kompis där hon bodde förut knåpat ihop. Jag var väldigt svartsjuk på denna kompis och kände ett behagligt förakt när jag såg att kompisen stavade kedja som kejda.

Oj, jag sökte henne på hitta.se, för hon har ganska ovanligt namn, och det fanns bara 3 i hela landet, sen kollade jag på birthday.se, och det var bara hon i Stockholm som var i min ålder, så nu har jag hittat henne. Jag ska smsa henne, undrar om hon kommer tro att jag är galen. Fast det är jag ju, lite grann. Hoppas hon minns det.

Uppdatering: Ok, några timmar senare och hon har inte svarat. Man vet aldrig hur folk reagerar på spöken från det förflutna. Och jag är lite speedad tror jag. Ska gå och lägga mig nu. Klockan är ju ändå 2.12 och jag har skrivit fyra blogginlägg idag...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se