March 25, 2010

Ny kinakrog på g

Glöm inte var ni hörde det först. Om den blir bra. Glöm var ni hörde det först om den blir dålig.

Jag råkar veta att en ny stor kinakrog är på väg att etableras mitt i Stockholm. Den kommer ligga precis vid vattnet, men ändå väldigt centralt. Nån som kan gissa var? Jag vet inte heller. Det här var allt en av delägarna ville avslöja.

Jag tänker mig Norr Mälarstrand eller ... var? Gamla stan?

De tänker ha en avdelning med allt det vanliga konventionella "asiatiska", typ svensk kinamat, thai, etc. Men även en avdelning med en "genuin" meny med sichuan-inriktning. Kockarna där ska hämtas från Kina.

Den här delägaren är en passionerad matälskare, så jag tycker det finns anledning att hoppas på en rejäl förändring i Stockholms kinakrogsflora.

Labels: , ,

3 Comments:

Blogger Mikkan said...

Hurra, det låter ju heeelt underbart, längtar!

Det kan inte vara vid klarabergsviadukten typ, där det byggs massa nytt?

7:32 PM, March 25, 2010  
Anonymous Anonymous said...

Samma upplägg som Dragon house (?) vid Hornstull. Det vet vi hur det gick. :-( Vore det inte bättre att satsa på bara den äkta maten och skippa skräpet? Det är så många idag som vill ha en riktigt bra kinarestaurang!

/Inger

9:06 AM, March 26, 2010  
Blogger Bibi said...

jag har svarat på din kommentar.

5:36 PM, March 28, 2010  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se