February 25, 2010

Fåglar och lågt


Pilfinkar. De är minst lättskrämda.


En blåmes. De är mest lättskrämda.

Det är tungt idag. Orkar inte göra nånting. Allt är en kraftansträngning. Jag ville vara anonym på den här bloggen just för att kunna skriva såna saker. Sen vågade jag ändå inte, för att jag gett ut webadressen till massa människor och blivit kompis med andra bloggare.

Nu när jag skriver det här så blev det ngt lite mindre jobbigt och laddat. Jag tar fasta på det.

Jag försökte hänga upp fler talgbollar till fåglarna utanför vårt köksfönster idag. Kom inte fram. Snön gick mig till höftena.

4 Comments:

Anonymous Maken said...

Allra fegast är skatorna! Synd, för det vore roligt att studera dem på nära håll.

9:58 PM, February 25, 2010  
Blogger Hanna said...

Gogo, skriv bara. Allt blir lättare när man formulerar det och jag tycker det gör mindre och mindre att man är öppen på bloggen - eller - det finns ju vissa saker man inte skriver om men, men, inte så många. Och jag tycker om att inte vara anonym längre oxå.

7:11 PM, March 03, 2010  
Blogger Hanna said...

På tal om att inte blogga anonymt ser jag att du fortfarande länkar till anonyma Ondskan! Å så inaktuellt byt byt! & så kommer jag till Sthlm snart hör av mej när jag vet exakt!
Kram!

9:53 AM, March 04, 2010  
Blogger Space babe said...

Tack Hanna!

Jag ska genast byta. Typ ikväll. Nu folkopera med svärmor. Min fölsepresent. Kram!

5:29 PM, March 10, 2010  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se