February 11, 2010

Det skulle varit nudlar



När jag åt rester av bulgogin vi hade i söndags med färsk koriander jag i ett svagt ögonblick köpt i kinaaffären, (jag kan aldrig motstå färska grönsaker under mina besök i kinaaffärer, sen upptäcker vi dem i svalen efter typ fyra dagar när de ruttnat till hälften) så påmindes jag om första gången jag åt koriander. Den var strödd över en himmelsk biffnudelsoppa och jag hade ett jäkla sjå att få bort den disktrase-smakande kryddan.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

1 Comments:

Blogger Lagers tabberas said...

Jag njuter över att det finns fler än jag som inte estmerar koriander, bara en liten flik av örten i maten och jag får kväljningar - "disktrasesmakande" - bra benämning på detta otyg folk med någon slags smilande stolthet behagar förstöra maten med och själva njuta av.
Det första jag lärde mig på thai "far back" var maiow pakchi krap - ingen koriander tack.

11:21 AM, February 20, 2010  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se