April 9, 2010

På Trädgårdsmässan


Jag har köpt ett magnoliaträd! (Står i krukan till vänster om världens finaste unge.) Med benäget bistånd fr svärmor.

Uppdatering: Jag köpte även en ros, New Dawn som jag fallit pladask för efter att ha sett den hos Grått och rött. Plus: 6 plantor stockrosor för 100 spänn och 5 tulpanlökar på köpet (jag snodde en till). Stockrosorna ska vara lila, mörkröda, en röd och en rosa. Tulpanerna är stora och klarröda. Dem ska jag sätta i jorden i morgon.
Mer: Två hjärtskärande prinsessrosa ranunkler för 80 pix.
Glömde tyvärr köpa två små köttätande växter för 60 kr/st eftersom jag vill minska bananflugestammen hemma.

Magnolian (ska få stora vita blommor med rosalila strimmor) köpte vi i en monter som innehades av nöjesparken Liseberg. De visade massa fina magnolior och hade också med sig 10 plantor. När vi köpte fanns det typ 7 kvar. De sålde till inköpspris, sa de. Jag gick på det. Den var rätt stor, en meter, och kostade bara 250. Det tyckte jag var billigt. På köpet fick vi Lisebergskaninen och lika Liseberg-gröna kaninöron på ett diadem (de senare tiggde jag mig till, måste jag erkänna. Kunde inte motstå. Kanske kan jag använda dem om jag klär ut mig till Playboy-bunny nån gång.).

New Dawn fick jag för 120, det tycker jag också är billigt.

Åh, jag älskade att vara på Trädgårdsmässan! Ni borde också gå dit. Jag frågade de som sålde stockrosorna varför de var så billiga, svaret var att mässan tar slut på söndag och de måste bli av med allt tills dess så "ju senare du kommer desto billigare blir allt".

Nå, då är det väl mest bottenskrap kvar också.

Svärmor bjöd på biljett, bilskjuts, lunch och glass! Söta hon. Det var roligt att upptäcka att vi gillade precis samma blommor! Vi tänker göra en asiatisk rabatt och en gammelsvensk rabatt i vår lilla atriumgård. Hurra!

Bonus: Träffade på Kinna i en monter. Jag gick dit för att fråga efter ett lämpligt melliscafé och tyckte hon såg så bekant ut. Plus att hon var väldigt söt. Hon kände igen mig och mindes vad jag hette. Min man har grävt efter spår av döingar på hennes gård.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se