October 1, 2010

Lunchguide: 19 glas



Jenny och jag träffades för första gången på typ ett halvår! Har försökt få till det hela sommaren utan att lyckas.

19 glas var utmärkt som vanligt. Håller en hög lägsta nivå. Förrätt oxsvanssoppa. Den var ljuvlig. Hade en touch av kinesisk medicinsoppa, vilket inte är ett dåligt betyg alls. Alldeles klar i färgen och med tre möra bitar kött i. Särskilt den med mkt fett var urgod. Råkade svälja den för snabbt bara, så fick liksom inte njuta av den maximalt. När ska jag lära mig att inte vara så glupsk?

På Mistral med Daniel et al var jag inte glupsk. Det funkade liksom inte, eftersom allt som fanns på tallriken var typ två munsbitar.

Varmrätten var laxpudding. Inget jag var direkt jättesugen på. Kocken(?) lovade den skulle vara himmelsk, men varken Jenny eller jag tyckte nog att den lyfte sig över den vanliga på en vanlig sylta. Men pepparroten var mkt trevlig till.

Lunch på 19 glas kostar 129 kr och är nästan alltid värt varenda spänn.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

1 Comments:

Blogger Vinlusen said...

Jag gillar 19 glas också. Nästa lunch där kanske?

8:27 PM, October 18, 2010  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se