September 5, 2006

Idol 2006

OBS! Inga länkar i denna post funkar. Vet ej varför.

Jag har missat alla avsnitt hittills, men catchat upp på nätet ikväll. Är det ett depressionstecken, tro?

Jag gillar Idol. Tycker det är ett så demokratiskt program, så anti-diskriminerande det kan bli. Folk av alla sorter och färger kommer dit, och är de dåliga blir de lika sågade. Jag tycker juryn är bra och jag uppskattar att de försöker variera sina omdömen så att det inte blir alltför enformigt för oss tv-tittare. Det enda jag såg som jag blev förvånad över var att de inte lät The Pimp från Urskogen komma på slutaudition, han sjöng ju skitbra, även om hans uttal sög. Mycket konstigt.

Vissa dagar vill jag också testa att sjunga i Idol, inte för att jag vill bli idol, det verkar heljobbigt att jobba som popstjärna, men bara för att se om jag vågar. Det är lite som att åka Fritt fall. Jag skulle aldrig i livet åka Fritt fall, men att sjunga i Idol är ngt annat. Jag tror att det skulle vara bra för min prestationsångest, min scenskräck och min sociala fobi. Det som avhåller mig från det är nog att jag aldrig mer skulle få ett reporterjobb... Fast måste det verkligen vara så illa? Har de i branschen verkligen ingen humor? Dessutom så kollar säkert inga chefer på Idol. De måste umgås med familjen den lilla fritid de har.

Plus att det är dags att en asiat kommer dit och visar vart skåpet ska stå. Så de inte tror att alla asiater är typ Badabing-killen förra året och de där två roligheterna i år.

Hösten 2002 när jag var gravid och de sökte folk till Fame factory så trasslade jag mig in på mitt journalistleg när jag tröttnade på att stå i kö. Sen drog jag in Bert Karlsson bakom receptionen och sjöng för honom (jag hade faktiskt haft en hosta i över 14 dagar, så rösten var skitdålig, brask-brask) och han lät mig komma med på kölistan, fast han sa att jag inte har någon utstrålning (på Bert-språk betyder det att man inte är tillräckligt snygg, tror jag).

Sen visade det sig att de som höll i kölistorna ändå inte hade satt upp mig. Som tur var hade jag åkt hem för länge sen och bara tagit någons mobilnummer som också var bland de allra sista. Hon kom med förresten, det var hon den där blonda långa smala som var nära att vinna eller typ vann det året, tror jag.

Konstigt att Idol så totalt sopade mattan med FF. Vad berodde det på? Förutom att alla inte har trean och så. Det kanske räckte.

Andra bloggar om: , , , ,

1 Comments:

Blogger rosa fluff said...

Bert har ingen koll.
När du slår igenom i Idol kommer han att säga att det var han som upptäckte dig.
Det är så han gör och gjorde med till exempel guldkalven Sara Lövgren. Han gillade inte henne speciellt på auditionen.

6:44 PM, September 05, 2006  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se