August 30, 2006

Senaste nytt:

Bara lite kort så jag vet vad jag vill skriva mer om:

Igår var Jenny och jag på filmpremiär med efterfest på Café Opera. Det var elektriskt att vara ute för en gångs skull.

Pappa har åkt. Mamma flyttat in till tant Li i Skärholmen. Jag känner mig som en hyfsat dålig dotter och är samtidigt skamligt lättad.

Jag åkt taxi tre dagar i rad:
dag 1) transachaffis (jag var för feg för att fråga ut henom)
dag 2) världens mysigaste chaffis som jag åkt med förut, är från Etiopien, otroligt vänlig och bildad, rolig att prata med sådär så att det riktigt surrar mellan oss, otroligt vettiga åsikter
dag 3) = idag min värsta chaffis, som jag HAAAATAR!!! Han stinker äcklig parfym, har världens jobbigaste bajsnödigt skorrande röst (försök att kväka som en sopran-groda så låter ni som han), har helt sjuka åsikter ("kineser är ett oerhört grymt folk, det grymmaste av dem alla, för ni är så många, så ett människoliv är liksom inte så mkt värt hos er") man skulle kunna tro att han förläst sig på Nordisk familjebok, kanske har han sträckläst den om och om igen under de år han bott i Sverige.

7 Comments:

Blogger Xtian said...

Nån sa nån gång att: "det är synd att alla dom som lösningen på världens problem är upptagna med att klippa hår och köra taxi".

Det tycker jag är humor.

10:56 AM, August 31, 2006  
Blogger rosa fluff said...

Det är ju synd att alla de som borde klippa hår och köra taxi är upptagna med att lösa världens problem.

(Inte för att det är något fel på att klippa hår eller köra taxi.)

2:31 PM, August 31, 2006  
Blogger Space babe said...

Rosa fluff! Hahaha! Du e bäst!!!

4:00 PM, August 31, 2006  
Blogger Hanna said...

Men frågan är: vill vi gå och klippa oss hos George W Bush?

4:52 PM, August 31, 2006  
Blogger Space babe said...

Ondskan: Tål att tänkas på. Men om det är priset för att världen ska slippa honom som amerikansk president är jag ett villigt offer. Mitt hår växer som gräs.

5:47 PM, August 31, 2006  
Blogger rosa fluff said...

Jag klipper mig själv. Det är säkrast.

7:01 PM, August 31, 2006  
Blogger rosa fluff said...

Förresten.. oj, vad skulle jag inte ge för att se dig bli klippt av George W Bush!

7:05 PM, August 31, 2006  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se