October 1, 2007

Formosa no longer!

Massa spännande som händer på kinamatsfronten! Idag handlade jag på Ica Maxi vid Sickla, och träffade på David Dai som ägde Formosa. Ja, för han har helt nyligen sålt till några Qingtian-kineser som tydligen inte låtsas om till gästerna att lokalen bytt regim, utan försöker leva på gamla meriter så länge det går. (Tyvärr så är alltså det lilla tipset i DN-Påstan-artikelns faktaruta om Tofu Homestyle på Formosa numera inaktuellt.)

Han har flyttat till större vid Danvikstull och jag ska gå dit och äta asap, för han säger att de har utökat antalet "geniuna" rätter på menyn och har ambitionen att gå över mer och mer till sortens rätter.

Åh, jag vill bli en maktfaktor när det gäller kinamat i Sthlm, helst Sverige och kunna diktera vilka rätter som borde serveras, och hur... Slurp.

Förresten så var jag på ett jättetrevligt trippel-40-årskalas i helgen på Källare Peder Muur på Surbrunnsgatan. Sådär festlokal, men rätt så god mat. Framför allt hade jag så trevligt sällskap med John som också är helt galen i mat, så vi satt och pratade om matfilmer och mat och blev helt utsvultna under sittningen. Det kan vara därför maten smakade så bra. Han tipsade om denna blogg: La Tartine Gourmande

Uppdatering:
Danvikstullsrestaurangen heter Grand Palace 圓山飯店. Tydligen finns det en känd restaurang i Taiwan som heter likadant.

Labels: ,

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej Sis!
Åsa här som fortfarande flitigt läser din blogg....Du, den där restaurangen vid Danvikstull, vilken är den exakta adressen?
Kram på dig!
Love,
Åsa

10:25 AM, October 06, 2007  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se