August 26, 2007

Järla Sjökrog, undvik!

Järla Sjökrog ser bra ut och verkar ha ett kvalitetskök, men maten smakar menlös för att inte säga direkt dåligt. Den stekta gös jag beställde var icke-anmärkningsvärd, med en "bönsalsa" av enklaste burkbönor (röda och svartögda) och lite tomat, samt rödbetssmör som var en mycket dålig idé, för rödbetor smakar inget särskilt, det är ju därför man ska äta dem med lite smör, men smör med lite rödbetor är ingen hit. Nu när jag kollar upp deras meny igen ser jag att det skulle vara ansjovis i också, den märkte jag inget av.

Makens ugnsstekta fläskfilé smakade kokt, inte ens han, som aldrig klagar på maten och aldrig lämnar mat ville äta upp. Nä, undvik!

Alltså, när jag tänker efter så är det verkligen inte många krogar som är bra. Tänk om det är mig det är fel på, i själva verket... Jag kanske har för höga krav på krogar?

Labels: ,

4 Comments:

Blogger Anne said...

Tråkigt! Jag brukar få bättre mat än så där - men det var länge sen nu. Jag har ätit lunch där ett par gånger, och det är rätt stabilt - i synnerhet har de en god Caesarsallad. Middagarna.. ja, jag minns en riktigt bra baconlindad torskrygg med getostsås och kapris, men det var minst ett år sen. Kanske två.

9:05 AM, August 27, 2007  
Blogger Amber said...

Jag åt där förra veckan, lamm med getostmousse. Lammet smakade lätt härsket, moussen var god, men hade behövt en söt motståndare. Jag åker inte dit och äter när jag ska betala själv, så mycket är säkert.

De har en märklig cheesecake, som är too much of everything - hu!

Nej, kära Mathimlen - du har inte alls för höga krav på krogar! Du betalar och då ska det vara bra, mycket bra, eller allra helst perfekt!! Det är verkligen många krogar som är dåliga.

7:13 PM, August 28, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Mina största matupplevelser har jag fått på Järla Sjökrog! Jag saknar inte erfarenhet eller smaklökar. Jag läger gärna festen eller bjuder enstaka gäster där. Dessutom är priserna väldigt vänliga för penningpungen.
Karin

10:07 AM, November 25, 2007  
Blogger Space babe said...

Kanske hade jag bara otur. Jag får väl ge dem några chanser till.

6:19 PM, November 26, 2007  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se