September 1, 2008

Lunch m vinlusen



Koloni ute i Saltsjö-Duvnäs. Jättefint ställe. Lugnt och skönt. Men maten var sådär. De har en fast vecko(?)-meny. Vi valde båda (tyvärr, Vinlusen övervägde risotto) parmesan- och polentapanerade kycklingspett med potatismos som var kryddat med basilika och en yoghurtsås till. Kycklingen var torr, vilket inte förvånade mig, eftersom kycklingfilé man får på restaurang brukar vara torr. Det som förvånar mig är hur mataffärerna lyckas grilla sina kycklingar så att de är saftiga, till och med bröstbitarna.

Av parmesanen kände jag ingenting. (Och Vinlusen håller med mig om allt när det gäller maten.) Kycklingen var för salt. Potatismos är aldrig fel, men jag kände tyvärr ingen basilikasmak heller. Yoghurtsåsen var enda ljusningen, mest för att den var så okomplicerad: youghurt med citron. För 145 kronor kräver jag mer än så.

Nä. Koloni kan få några chanser till vad gäller maten, de har ganska många dessertpajer också (vi åt en god pecanpaj som ni inte ser på bilden), sen kanske jag bara går dit för miljöns skull.

Labels:

2 Comments:

Blogger Lagers tabberas said...

Jag är långt ifrån vegetarian, men idag blev jag bjuden på lunch på Slottsträdgården Ulriksdal, deras veg. bord. Rikligt, gott och nyhskördat fölr 125 spänn och då ingår kaffe.
Ska Dit i morgon igen och äta. Det är det värt och bara sju minuter i bil från mitt kontor.

4:32 PM, September 02, 2008  
Blogger Space babe said...

Tack för tipset! Alltid välkommet med bra lunchtips. Var det du som åt sillbullar med korintsås i Uppsala?

12:14 PM, September 08, 2008  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se