February 26, 2009

Petite France


Uppfyller alla mina drömmar.

Uppdatering dagen efter Petite France(i mätt tillstånd): OK, Canard d'orangen (125 kr) var inte sååå god, och salladen var för syrlig. Men det var liksom ändå helt ok. Och för det priset. Men det kunde ha smakat mer anka. Nej, jag rekommenderar istället den frysta urbenade hela ankan för 99 spänn som finns i kinaaffärer och som man bara steker i ugn eller i panna. Färdigmarinerad, bara att käka till ris och nån trevlig plommon- eller anksås, plus nån grönsak.

Nästa gång ska jag testa deras beouf (oxå ca 120 pix). Den var slut igår.

Men deras macaroner är för mig oöverträffade. Såg att även Chokladfabriken har, men ej testat.

En annan bra grej med Petite France är att de är så himla TREVLIGA! Den lilla killen i mörkt hör som serverade oss OCH den äldre killen som verkade vara nån sorts ägare. Han höll med om att macaroner var beroendeframkallande, men också att det är beroendeframkallande att göra dem. Det måste jag prova, för det blir en dyrbar vana annars.
Nu har jag köpt 12 macaroner som ska bli efterätt när syrran och en kinesisk kompis med familjer kommer på middag imorgon.

1 Comments:

Blogger Daniel Roos said...

Det blir dyrt om man ska springa och köpa hela tiden men man kan verkligen göra fina hemma också. Ha det så bra mvh Daniel

9:18 AM, March 04, 2009  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se