October 26, 2005

två högar

(Min yngre storasyster fick en son igår!)

Det finns två eviga högar i mitt liv - klädhögen och pappershögen. Jag försöker hela tiden få dem att försvinna, men de bara växer. Min man är den som göder högarna med saker jag strött omkring mig. Det är hans sätt att hålla ordning.

Den dag jag har kontroll över mina högar är jag en kompetent och komplett människa .

Förresten så blev jag så lycklig av att jag köpt helt rätt febertermometer till lillan, nämligen Braun Thermo-Scan .

1 Comments:

Blogger Miss Gillette said...

Äsch.
Det där med kontroll över högarna tror jag inte på. För: vad spelar det för roll att man har högar? Egentligen? Handen på hjärtat?

Okej att man kan önska sig bättre ordningssinne eller smartare system för allt gunk som tenderar att hopas omkring en, men det där är ju praktiska problem som åtminstone jag inte tycker ska få definiera en som person. Högar kan få vara dåliga samveten, på sin höjd, och som såna ett tecken på att man är mänsklig. Inte mer än mänsklig, men inte mindre heller.

Så det så.
Molle

10:50 PM, October 26, 2005  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se