April 21, 2006

Lite om Mathimlen

Jag är dålig på att kolla statistik. Det har för mycket med blanketter, diagram och sifferexercis att göra.

Men nu har jag kollat lite, och detta kan jag berätta:
Jag har nån trogen läsare på Gotland. Hon har i alla fall varit inne på Mathimlen 2 gånger av de senaste 20 besöken jag haft. Varför tror jag att det är en hon? Sjö nö sä pa.

Jag har nån läsare i USA och en i Småland också, men kanske var de one-shots.

De flesta som hittar hit via Google har sökt på Agnes, troligtvis Idol-varianten. Många kommer till mig via Jenny Morelli, tusen tack!

Den 10 april hade jag ovanligt många unika besökare: hela 77 stycken. Det var dagen när jag bloggade på kinesiska första gången. Den 13 mars hade jag också många unika besökare, 112 st, förmodligen för att jag bloggat om Hannes Sjöblad från Toppkandidaterna.

Måste blogga lite mer på kinesiska. Får inte svika mina kinesiskaläsare.

Andra bloggar om: , ,

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Själv hittade jag din sida via google sökningen (hmm ska det vara ett eller två ord chansar på två) kokt hel rödtunga och kom till Chop Sticks regerar. Har inte läst så mycket bloggar men gillar din. Lagom mycket att läsa vid varje post och nästan alltid intressant.

9:17 AM, April 21, 2006  
Blogger Morelli said...

hej mathimlen! jag själv fick en stor chock när jag såg HUR LÄNGE den stora majoriteten av läsare stannar..EN SEKUND- de GLIDER bara vidare..jag vill nästan sluta blogga, mitt ego fick sig en riktig tjotablängare

9:25 AM, April 21, 2006  
Blogger Space babe said...

Hej fredric! Välkommen! Vad glad jag blir! Var finns du geografiskt?

Jenny: Hur ser man hur länge de stannar? Jag måste utforska trackingen lite mer.

10:26 AM, April 21, 2006  
Blogger ...grönvita sidan upp! said...

Så här var det: OS 2002 var min sista riktiga, totala, nördolympiad. Vilket kanske kan ha att göra med att jag, mitt under spelen, träffade Erika. Efter två i mina ögon lyckade dejter sköt hon upp den tredje ett par gånger, för att hon hade "ont i halsen".

Antog att hon började få kalla fötter och bestämde mig för att lura henne i fällan. Erbjöd mig att trotsa snöstormen utanför och komma över med te och håning. Hon sa ja, vilket jag inte hade väntat mig och vilket försatte mig i något av ett dilemma, eftersom jag egentligen hade tänkt se hockeykvartsfinalen Sverige-Vitryssland den kvällen.

Å andra sidan var det ju en enkel match för Tre Kronor, nationens stolthet...

...så jag kämpade mig igenom snön och vi drack te med håning och pratade och hånglade en hel del trots att det där med det halsonda var sant (någon dag senare fick hon åka in till akuten och tömma var ur den halsböld det visade sig vara. Najs!)

Så här i efterhand har hon berättat att det var då, den kvällen, hon förstod att hon var kär i mig.

Nästa morgon konstaterade jag att Sverige förlorat mot Vitryssland med 4-3 och att jag inte brydde mig det minsta. Det var en ovanligt vacker februaridag vad mig anbelangade. Jag var botad.

(att bota mig från fotbollsnörderiet är det dock tveksamt om någonting kommer att kunna göra)

Signe är för övrigt rätt söt, hon med. :)

10:30 AM, April 21, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Jag kom hit från Rositas blogg, som jag verkligen saknar!

Du står för intressant läsning, vem gillar inte att äta gott?

Cheers!

10:55 AM, May 01, 2006  
Blogger Space babe said...

Hej Martin, jag saknar verkligen Rositas blogg jag med. Hur kan man få läsa henne igen, tro?

12:18 PM, May 01, 2006  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se