May 26, 2006

Smått o gott

Jag får aldrig några kommentarer!

Har lite paltschwimm efter att ha ätit gårdagens middag till frukost. De svarta kornen från Uzbekistan smakar nötaktigt; först som sesam, sedan lite rostad fisk.

Jag är helt inne på potatistryck efter att ha gjort det med barnen igår och idag. Gör mest ansikten, men nyss gjorde jag mitt familjenamn på kinesiska. Det blir sååå snyggt! Använder olika färger i samma tryck, så det ser rätt avancerat ut. Har tagit massa bilder, ska lägga upp dem när jag kommer hem.

Potatistryck, potatistryck, det är mitt nya medium.

9 Comments:

Blogger Xtian said...

Nu får du en kommentar... Läser då och då coh gillar dina små funderiongar och konstateranden, men kan ibland vara svårt att kommentera sånt. Om man inte gillar att skriva: "Gu' va bra, jag håller med" - men det gör inte jag.

Däremot vet jag inte om ditt tidigare inlägg om att folk som pratar mycket har bättre andedräkt - en kollega till mig pratar i ett och han har en otroligt dålig andedräkt...

Jaja, nog om detta. Tack för att jag får läsa.

1:49 PM, May 26, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Nu skall du inte vara sån, jag skullle kunna kommentera många av dina inlägg men jag känner mig som en stalker om jag gör det för ofta. =)

2:36 PM, May 26, 2006  
Blogger Space babe said...

Åh, men det är ju just precis såna "gud vad bra"-kommentarer som är så trevliga...hehe.

I bloggar jag följer, just nu är det bara Jenny Morellis, sedan Zornkvinnan stängde ner, så börjar jag inse att det är roligare för bloggaren att få NÅGON respons än ingen respons.

6:56 PM, May 27, 2006  
Blogger Eva-L said...

Jag läser härinne ganska ofta men har nog aldrig kommenterat. Jag gillar bär du skriver om mat.

7:11 PM, May 28, 2006  
Blogger Space babe said...

Jag visste det! Jag borde skriva mer om mat...

Alla artiklar om bloggar säger att det är specialbloggarna som är mest lästa. Men det är kul att skriva vad som faller en in också.

Kul att du läser, eva-l!

8:28 PM, May 28, 2006  
Blogger Xtian said...

Visst älskar vi när du skriver om mat - av förklarliga skäl. Men, dina små vardagliga funderingar är minst lika roliga och intressanta att läsa. Gillar din fascination för, och återkommande inlägg om munhygien och andedräkt. Mycket intressant och roande... Nästan så att man tänker på dig när man kör med tandtråd... eller, nja.. : )

9:51 AM, May 29, 2006  
Blogger Space babe said...

Åh, Xtian, jag skulle pussa dig om jag kunde!

Tänk på mig istället när du borstar tungan!

10:23 AM, May 29, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Yo babe!

Visst ar det skittrakigt att blogga nar man inte far nagra kommentarer. Jag markte en lustig sak, aven hos andra: de inlagg som far mest kommentarer ar de mesiga. Nar man skriver om nagot viktigt ar det aldrig nagon som kommenterar.

Nu ska jag ut och kopa potatis och borja trycka!

7:03 AM, May 30, 2006  
Blogger Space babe said...

Rosita, vad roligt att höra av dig! Tryck på, det är världsa-kul! Om än något begränsat, men det är kanske då fantasin kommer igång.

Du, min farmor har flyttat in i mina föräldrars kitschiga Shanghai-lgh... Jag mejlar dig o berättar mer.

11:59 AM, May 30, 2006  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se