May 18, 2006

TV jag missat under året

Uppdrag granskning, Kalla Fakta, Babel, Bokbussen, Kobra, Dokument inifrån och utifrån, Drevet, ja, det mesta som anses vara kvalitetstv helt enkelt.

Det enda jag följt slaviskt är Six Feet Under. Little Britain och Extras försökte jag följa också. Och Filmkrönikan. Chappelle's show gav jag upp.

Vaför känns samhälls- och kulturprogrammen ofta så undgängliga? När jag nån gång råkar hamna framför dem så finns det ofta saker som är bra. Josefssons första program där han återbesöker den rasistiske raggaren som hjälpte en 11-åring från Balkan att stanna i Sverige, den var jättebra.

I Plus häromdagen fick jag veta att galltvål är en effektiv fläckborttagare man kan använda när inget annat biter.

Igår skrattade jag flera gånger under Carina Bergs program Lilla vi (tar stor plats). Hon gör SVT-humor i fyran. Heja Carina!

Jag ska försöka se Babel nån gång snart. Det ska ju va helt fantastiskt och formmedvetet osv. En gemensam nämnare för nästan alla kvalitetsprogram jag missar är att de börjar kl 20. Vilken småbarnsförälder kan titta på tv då? Barnen ska ju precis läggas och sjungas för.

Och så tänker jag se programmet om Georg Riedel på tisdag 21.00.

ps. Något som verkligen fick mig att garva hejdlöst var BBC-klippet som snurrat i medierna den senaste tiden, alltså, karlns ansiktsuttryck när han inser att de tagit fel på honom och dataexperten! Obetalbart!

1 Comments:

Blogger Amber said...

Jag tycker "Lilla Vi" är förfärligt! Trist och med förutsägbar "humor, precis som en del mäns program där de mest har kul själva. Usch! Löjlpretto.

12:25 PM, May 18, 2006  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se