May 21, 2006

Störande sångerska

Säkert finns en god portion avundsjuka med i sammanhanget, men nej, vore hon bra skulle jag verkligen unna henne att kunna försörja sig på musiken, fett har hon det säkert inte hon heller.

Det handlar om Rigmor Gustafsson, jag hörde henne en gång live i Västerås 1999. Jag undrade redan då varför hon stod där på scenen. Det fanns ju inget i hennes röst? Länge kände jag likadant för Victoria Tolstoy, men senast jag hörde henne, då när Melodifestivalen firade 50 år på Cirkus och hon sjöng nån jazzig låt i vit eller rosa 50-talsklännning, då hade hon plötsligt det!

I fredags var Rigmor Gustafsson med i Så ska det låta (jag ser andra program också) och maken lyssnade med ett halvt öra och sa: Fan, hon har ju inte mer kontroll över sin röst än vad jag har över min.

Jag håller med. Hon är rutinerad, absolut. Så pass rutinerad att hon vet precis hur hon ska hålla igen så rösten inte spricker (hennes register verkar ytterst begränsat), men fan vad ansträngt alla toner låter. Anders Lundins fru var ju rena Annie Lennox i jämförelse. Hon hade faktiskt jättebra röst. Jag undrade först vad det var för en svensk Alannah Myles-lookalike som satt där, tills jag insåg att de var så samspelta så de måste vara ihop.

Såg förresten Short Cuts igår. Zappade mellan den på TV4, ESC-finalen och temakväll på SVT2 om genmanipulerad mat. Short Cuts håller än. Förutom dateringen att ingen har mobil utom poolkillen som är gift med hon som säljer telefonsex - han har en stor och otymplig en. Otroligt att Julianne Moore visar musen. Det måste ju ha varit stort i USA.

Tänk om jag bott i USA. Då kanske jag också smusslat med min nakenhet framför barnen. Fast förr eller senare måste man kanske börja skyla sig framför barnen, men inte förräns de är 13 år va? Eller vad säger ni som har erfarenhet?

3 Comments:

Blogger Morelli said...

det där med gustafsson kan jag inte kommentera för jag har aldrig hört henne, men du har säkert rätt.

Vad gäller att vara naken inför barn...det beror ju på vad man anser om nakenhet i hemmet generellt ..jag går fortfarande naken fr duschen i bland...& tänker fortsätta med det tills jag märker på min äldsta son att han reagerar...(han är ju 7, vill inte gå in i tjejernas omklädningsrum på simhallen tex) men jag tror att jag skulle bli störd om min man sprang runt naken hemma...

jag kommer i o f sig fr en pryd miljö, minns att det var en tjej på gymnasiet vars pappa var psykolog o hade stort grått skägg- Ryktet gick att han sprang runt naken i villan i ella gård..det tyckte vi täbytjejer var riktigt ruggigt....

9:43 PM, May 21, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Den dag sonen börjar skyla sin egen nakenhet kommer jag att skona honom från åsynen av min. Känns som vi brukar vara mer näck än påklädda här hemma.

Mathimmelske maken

9:50 PM, May 21, 2006  
Blogger Amber said...

Gustafsson, ja. Never heard of, och undrade varför hon var med. Hade de slut på sångare av hygglig kaliber? Nja, hygglig kaliber kan hon kanske sägas vara, men det räcker inte för att man ska få sjunga på tv, tycker jag. Då kan halva sveska folket platsa...

1:35 PM, May 22, 2006  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se