June 5, 2006

Vart är du på väg?

När jag väl börjat skriva ur mitt hjärtas djup har jag svårt att sluta.

Jag längtar mycket efter att resa. Helst till Kina. För på de resorna brukar jag få så många tankar i huvudet. Jag brukar påminnas om egenskaper hos mig själv och andra människor som man glömmer i det vardagliga livet. Eller kanske är det samma mekanismer, men de tar sig helt andra uttryck. Som statusspelet, det finns även på flygplatser. Hur ser du ut, är du världsvan, vad har du för väska, vad talar du för språk, vilket lands pass har du, vilken passkontrollskö ställer du dig i? Gillar du flygplansmaten? Ber du om vin till maten? Har du flugit förr? Vart är du på väg?

2 Comments:

Blogger Hanna said...

Statusspelet på flygplatser är oerhört intensivt och lite omtumlande när man varit ifrån det ett tag. Insikten om vikten att ha dyra krämer och parfymer i stora burkar i sitt badrumsskåp = jag reser mycket, jag handlar tax free. Gärna i kombination med att resten av ens outfit inte är av dyraste märke. Chanel som parfym men INTE som handväska, är fin världsvana tycker jag. På hemvägen från Japan satt jag och de holländska affärsmännen och tävlade om vem som drack mest grönt te och var bäst på att äta med pinnar.

11:53 AM, June 06, 2006  
Blogger Space babe said...

"jag och de holländska affärsmännen tävlade om vem som drack mest grönt te och var bäst på att äta med pinnar"

Haha! Precis vad jag menar! Fast i mitt fall så tävlar jag och alla andra som ser kinesiska ut om att äta bäst med bestick t ex.

3:49 AM, June 07, 2006  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se