September 23, 2006

Idol 2006 - reflektion efter finaluttagningen

Funderar över varför Natalie i Idol inte blir framröstad. Jag gillar henne. Jag tror det hon har emot sig är dels skönheten, hon är så oerhört perfekt i ansiktet på ett nästan kliniskt sätt. Sen är hon liksom lite Stockholmskaxig och självsäker på ett sätt som många som bor ute i landet inte gillar, tror jag. Vi som bor här kanske kan se igenom och ana sårbarhet ändå, men det går inte tillräckligt tydligt ut till de som röstar. Jag tillhör de som inte röstar, fast förra året då ringde jag faktiskt och röstade på Agnes.

Igår tyckte jag faktiskt inte att Cissi gjorde speciellt bra ifrån sig, men det var roligt att folk röstade på henne, trodde inte hon gick hem i stugorna.

I år var tjejerna starkare än killarna. Kanske är de alltid det. Hade gärna sett Patrizia i finalgruppen också. Både hon och Cosima har nåt sensuellt över sig som påminner om Agnes på scen. Agnes off stage är ju typ bara en fjortis.

Tycker att programledarna skötte sig mkt bra igår, särskilt Sanna Bråding, som pikade deltagarna för att de var så jäkla diplomatiska ("men vilka jäkla politikersvar!" "Hallå, du är inte med i Fröken Sverige!")

4 Comments:

Blogger Hanna said...

Håller med om Cissi och om Sanna. Vet inte vad jag tycker om Nathalie, hon är nog helt enkelt för bra och slät, intill det opersonliga snygg och bra. Hon fastnar inte hos mig. Men haha, jag är ju från landet.

7:13 PM, September 24, 2006  
Blogger Hanna said...

Jag såg Cissi igår, förresten. På Drottninggatan.

7:43 PM, September 28, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Jag tycker att juryn verkar vara så himla tråkig i år. Helt avtänd och less på att vara med verkar de. Att vara spydig och elak kan vara underhållande, men nu verkar de mest hata sig själva för allt de tvingas lyssna på.

Nu baserar jag denna uppfattning iofs helt på det enda avsnitt jag sett. Men det var säkert seriens mest underhållande avsnitt: Norrlands uttagningen. Mareaa-hee någon?

2:17 PM, September 29, 2006  
Blogger Hanna said...

Dragostea din tei?

6:48 PM, September 29, 2006  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se