September 20, 2006

Livet kan börja

Livet börjar igen på lördag, för mamma vill plötsligt åka hem till Kina så fort som möjligt = på fredag. Eftersom hon gjorde den sista undersökningen i sin Parkinsonutredning igår har jag inget emot det. Ett par andra inplanerade undersökningar är sådana som hon lika gärna kan göra i Kina.

Efter den här omgången ska jag ligga i med blåslampa och ringa dem i Kina och hetsa dem till att få iväg mamma på regelbundna undersökningar i Kina. Det är så mkt krämpor när man blir äldre.

Livet kan börja är för övrigt namnet på världens bästa tv-serie som gick en gång i tiden på SVT, fast brittiskt producerad, förstås. Har nog aldrig sett en helt igenom strålande svensk tv-serie. Orignialet hette This life.

En läsarfråga för att jag är nyfiken på hur pass etnisk jag är:
Skulle ni kunna ha er mor boende hemma hos er i en trea i flera veckor för hennes hälsas skull?

För min del är det såhär: Varje gång jag är så trött och irriterad att jag bara vill skälla ut henne, så försöker jag tänka på hur mkt jag älskar min dotter, och om min mamma har älskat mig tillnärmelsevis så mycket som jag älskar lillan, så vill jag återgälda det på alla sätt jag kan.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Svärmor har jag inga större problem med annat än indirekt. Vi kan ju inte bli osams eftersom vi inte talar samma språk. Men jag skulle verkligen inte vilja ha min egen mor här på de villkoren.

Maken

6:15 PM, September 20, 2006  
Blogger Xtian said...

jag kan inte tala i telefon med min egen mor utan att bli helt tokarg. Men..som du säger, om hon nu har älskat mig lika mycket som jag äslakr min son, ja då hade jag nog stått ut. Men hade det sagts tre veckor så hade jag nog inte klarat annat än just tre veckor, man hade liksom stålsatt sig.

Eller så kanske inte. Jag blir lite skärrad bara av tanken...

Jo, det hade jag. eller nä..jag hade inte orkat..eller.. Okej. Nu slutar jag tänka högt här..

9:21 AM, September 21, 2006  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se