October 17, 2006

Ocoola människor

Hörde en tjej på radion som jag gått på universitetet med och som håller på med ett skitkul projekt. Då upplevde jag henne som extremt ocool och var skitskraj att förknippas med henne eftersom jag redan var tillräckligt ocool. Jag skäms för det, jag tror jag skämdes för det redan då.

Lärdom jag dragit sedan dess men som jag ändå glömmer då och då: De flesta människor är rätt ocoola.

Sist jag såg henne var faktiskt i skogen här intill. Hon var med en kille och jag var nyihop med min blivande make. Jag tänkte: Fan, kan man inte slippa den människan nånstans?

Jag har mejlat henne och bett om ursäkt. Jag tror faktiskt att jag framför allt var avundsjuk på henne för hon verkade så smart. Sen verkade hon så trevlig, trygg och glad också. Ja, ni hör vilket monster jag är.

Men jag accepterar det. Jag är inne i en självhjälpsfas igen. Jag accepterar mig själv helt som jag är och jag är bra och jag gör så gott jag kan.

1 Comments:

Blogger rosa fluff said...

Det är roligt att skratta åt sig själv när man är ocool,
det gör jag nästan varje dag.

Fast du é cool babe!

4:54 PM, October 17, 2006  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se