October 14, 2006

Look who's talking

Blev lite nyfiken på Maria Borelius krönikor i DI sedan jag läst hos ngn bloggare att de visade på hennes skarpa intelligens. Efter att ha skummat två texter är i varje fall inte jag särskilt imponerad, men tyckte det var lite lustigt detta hon skriver om Feministiskt Initiativ:

Att partiet sedan företräds av en queerteoretiker, en sjukskriven som tydligen har ork att bilda parti och en känd skattefuskare, det ökar inte trovärdigheten.

Dessutom tycker jag det är märkligt hur hon (med en mormor som fick sämre betalt än männen på samma jobb) kan vara så naiv så hon tror att jämställdheten är uppnådd nu bara för att det står i lagen.

Sådana orättvisor är nu borta. Kvinnor jämställs i lagen med män och har samma individuella rättigheter. Det är en av västerlandets stora segrar.

8 Comments:

Blogger rosa fluff said...

måhända har hon skitit i det blå skåpet?

12:28 AM, October 15, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Att en kvinna som inte kan övertala sin man att ta ekonomiskt ansvar för sina egna barn, trots att han är miljonär, ska förhandla fram handelsavtal åt Sverige lät ju inte som någon bra idé överhuvudtaget...

11:18 AM, October 15, 2006  
Blogger Hanna said...

Då är det bara hon stegöchilö eller vad hon nu heter kvar! NU SKA SKITEN BORT som vi brukar säga.

1:42 PM, October 15, 2006  
Blogger rosa fluff said...

stegöchilö!

1:48 PM, October 15, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Notera att jag skrev mitt raljerande inlägg INNAN jag visste att fru Borelius hade avgått. Därtill visade det sig att tillsättningen i princip gått till som jag skrev. IBLAND öveträffar verkligheten dikten.

//Norman

6:15 PM, October 15, 2006  
Blogger Space babe said...

Hej Anna G C! Jag instämmer. Det lät som en rätt barock lösning av familjeekonomin, men förmodligen också nåt hon drog till med, eller hur? Kul att du hittade hit! Jag är en stor beundrare av dina kinesiska-kunskaper, vi känner varandra perifert.

Alla ni andra: Ok, viss skit går bort, men vad skit kommer?

6:24 PM, October 15, 2006  
Blogger Hanna said...

Fantastiskt egentligen - med hennes resonemang har vi inget problem med kriminalitet heller: det står i lagen att man inte får stjäla, förstöra, slåss och mörda!

6:49 PM, October 15, 2006  
Blogger Space babe said...

Eller hur!

7:07 PM, October 15, 2006  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se