February 6, 2007

Tisdag, hemma

Är hemma och försöker komma ikapp med arbetet att hejda de två eviga högarna i mitt liv - pappershögen och klädhögen.

Fan vad jobbigt att de ändrar i radiotablån, slår liksom sönder alla mina rutiner. Jag vill ha mitt PopNonStop kl 9.30 och sen kl 13. Jag vill ha Lantz i P3 kl 11-13, inte Ritter i P3, inte Lindau i P1. I stället lyssnar jag på nätet, t ex Klingan. Jag antar att det är ytterligare ett ålderstecken att vilja att saker förblir som de är.

Saker jag inte vill ska förbli som de är: Min avsaknad av lust att jobba på det ställe där jag oftast jobbar.

Läser Harvey Pekar som också hade svårt att försörja sig tills han hittade ett jobb som arkivarie på en statlig myndighet. Ofta vill också jag vara arkivarie. Men jag vet att det går över.

Åsså lite mat dårå: Igår var jag på ett nyöppnat grekiskt snabbmatställe som heter Gyrella på Götgatan ganska nära McDonalds mittemot Ringen. Det verkar ambitiöst och lovande, brödet var väldigt gott med den där oljiga doften som man ofta hittar i kinesiskt bröd också! Jag känner till ägaren George lite grann, och jag hoppas verkligen att stället går bra, om maten förtjänar det. Det är lite oroande att man får en så stor gyros i pita för bara 39 kr, med tanke på att greken på Medborgarplatsen höjt sina souvlakis i pita till 35 kr och de är typ bara hälften så stora och hälften så mättande.

Labels: , ,

6 Comments:

Blogger Lucius! said...

Wow dubbelpost!

2:23 PM, February 06, 2007  
Blogger Space babe said...

Det var värt en dubbelpost för att få en kommentar!

5:10 PM, February 06, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Min arbetskompis var lyrisk´efter att ha varit på My Thai (mythai.se)vid Vasagatan. Du Mathimlen har säkert varit där och testat?
Isapisa (Håller med om att ett välbetalt deltidsjobb skulle sitta fint)
Den första kommentaren jag skrev här fastnade inte av någon anledning.

10:16 AM, February 07, 2007  
Blogger rosa fluff said...

Mitt drömyrke skulle vara att sitta och slicka frimärken och lyssna på P1 i en skrubb någonstans.

7:21 PM, February 07, 2007  
Blogger Xtian said...

skall dit nästa vecka. Tack för tipset! Längtar....

8:28 PM, February 08, 2007  
Blogger Space babe said...

Isaspisa: My Thai är jag skeptisk till, har suttit bredvid Jenny när hon ätit där och var inte lockad.

elle: Ja, men en skrubb med fönster och gärna en jacuzzi också va?

xtian: Jag ser fram emot din rapport! Gyrosköttet var ngt torrt, jag föreslår att du provar souvlakin, den ska jag ta nästa gång.

11:04 AM, February 09, 2007  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se