January 16, 2007

Bloggträff

Jag är också helnöjd! Nöjd med att jag vågade och orkade (det var mörkt och ruggigt) gå på bloggträffen och för att jag fick träffa så många som jag bara har läst. Det var jättemånga där, Ondskan (tack och lov), FastFoodLovers (äntligen!), VinLusen (ska till Kina), Min brors kokbok, Kinnas blogg, Annes mat, Clivias blogg, klädskaparenJascha, kommentatören Björn W - gud vad jobbigt att länka till alla, läs Kinnas blogg för fullständig lista. Och Isobel också, som fick griskind av Min brors kokbok.

Särskilt kul att träffa Lisa och Gitto, förstås, men också att se deras mycket omskrivna och (i Lisas fall) omskrutna män. Med risk för att bli hudflängd, jag är besatt av att hitta folk som är lika varandra och kan nog vara nästan lika irriterande som en mig närstående tvångsmässig ordvitsare, men är inte Lisas make lite lik Fredrik Reinfeldt, fast hemtrevligare och så klart snyggare? Och Jascha var fasligt lik Lukas Moodysson.

Av bloggvärlden att döma är de flesta ändå rätt snälla. Ger hopp till en vekling på en dålig dag.

Jag hade bråttom i väg för jag skulle hämta mamma hos ett par vänner till henne. När jag kom fram hade de redan en stor skål med nudelsoppa (hemmagjorda på mest ägg och potatismjöl, en lokal nudelvariant från bergstrakten Qingtian) framme åt mig, det var härligt att täppa till alkoholångorna med den.

Labels: , ,

8 Comments:

Blogger Xtian said...

Space babe: det var "äntligen" för oss oxå! Vi får bara se till att prata mer nästa gång vi ses
(coh ja, Reinfeldt, inte långt i från...)

/Redaktionen FastFoodLovers

9:30 PM, January 16, 2007  
Blogger Kinna Jonsson said...

Tack för de supergoda nötterna. Finns de att köpa på t ex China Market? =)

12:39 PM, January 17, 2007  
Blogger Martin Gumucio said...

Sweet. Visst är det kul att träffa folk för första gången fast man tycker att man känner dem galet bra genom nätet?

Det hände mig i förrgår, jag är i New York och min polare Don från Dubai dyker upp! Vilken känsla att se en person av kött och blod sitta och ge en samma härliga vibbar man förknippat med ett konstigt nickname i någon knasig nätkanal.

Ungefär såhär mäktigt var det:
http://picasaweb.google.com/martin.gumucio/DonAndMartin/photo#5020654435452480482

Någon mer som minns de galna nät-festerna som Telia brukade anordna på 90-talet?

11:59 PM, January 17, 2007  
Blogger Hanna said...

Hmmm, ser Jascha ut som Lukas Moodysson? Jag ska fundera på det. Och berätta det för honom.

10:44 AM, January 18, 2007  
Blogger Space babe said...

Xtian: Ja, gärna mera prat nästa gång. Jag kan lätt bli paralyserad när jag en gång satt mig ner.

Kinna: Jag tror att jag sett färdigskalade hickorynötter på Nordic Chines (sic) på Herkulesgatan. Fråga efter "shan he tao" 山核桃.

twq: Så spännande ditt liv låter. Vem är du på bilden? Vad gör du i NY? Varför läser du mig?

Ondskan: Eller så är Moodysson lik Jascha.

1:06 PM, January 18, 2007  
Blogger Martin Gumucio said...

Skyll på Rosita att jag läser dig, länkarna i hennes blogg var verkligen kvalitetsläsning men när hon lade ner var Mathimlen den enda som hade hittat en egen plats i mina bokmärken. Namnet "twq" är dock något som Google kontot ställer till med, Martin skall det vara!

Jag är i NY i business, tyvärr extremt lite tid för sightseeing men jag försöker att äta allt amerikanskt som jag velat prova, igår åt vi "Chexican" till lunch. Det är en Mexikansk restaurang som drivs av en kinesisk familj. Kul och gott!

Jag är den vackra snubben till vänster på bilden..

3:47 PM, January 18, 2007  
Blogger Martin Gumucio said...

Min chef ser förresten ut exakt som Wierd Al Jankowich, men det tror jag inte att jag kommer att kunna säga till honom...

3:50 PM, January 18, 2007  
Blogger Lisa said...

Det var roligt att träffa dig också!
Du verkade inte ett dugg nervös. I alla fall inte mer än alla andra.
Jag har en IVANA-tunika som kanske passar dig. Min man har levt med den där likheten ett tag nu och finner sig oftast väl i denna svåra prövning. Likheten var inte slående förrän Fredrik bantade.

10:41 AM, January 19, 2007  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se