March 30, 2007

Kommer hem och är full

Om jag var behagligt berusad på bloggträffen så blev jag för berusad på en rosévinsprovning som en PR-byrå bjudit in till igår på Tvålpalatset på St Paulsgatan.

Jag var inte medveten om att jag drack så mycket. Smuttade bara hela tiden och fyllde på små slattar. Det fanns 4 olika sorter. Jag minns inga namn. Två av dem finns på systemet och två kom från PR-byråns kunds vingård i Provence. De var mkt blekare i färgen än de från systemet. Jag borde bett Vinlusen hänga med, men visste inte att jag fick ta med folk.

Pratade med massa människor, men det var inte så där kärlek i luften som på bloggträffen när man är samma andas barn. Kinna var där i tjusig sjal kring håret och matchande solglasögon till som hon visade mig.

Annars var det bara nya människor. Men jag pratade med han som startade Blatteförmedlingen och en forskare från KI, två entreprenörer som håller på med bioteknik och IT samt såg Ian Wachtmeister. Han är tydligen väldigt känslig för att man går fram till honom för han blir fortfarande ständigt attackerad av människor. Jag kan inte säga att jag tycker jättesynd om honom, men han såg lite gammal och skröplig ut.

När jag åkte hem var jag så berusad att om jag blundade så bara snurrade allt som om jag satt på en berg- och dalbana. Då beslutade jag att ringa Gitto, så jag smsade Ondskan och frågade om Gittos nummer. Sen satt jag och höll ögonen öppna för att inte må illa. Rätt som det var var jag hemma. Nu har jag i alla fall Gittos nummer, om jag skulle bli full igen.

Labels: , ,

9 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Du är välkommen att ringa när du vill - full eller ej! Hoppas att du nyktrat til idag - själv var jag tokbakis igår! :)

Jättekul att ses, och jag ser fram emot dim sum någon gång i framtiden!

Kram!

11:20 AM, March 30, 2007  
Blogger Ana said...

Låter härligt! klart du ska frilansa. Ska varna för att det är svårare att sälja grejer på sommaren, men å andra sidan brukar tidningarna suga i sig många artiklar före sommaren i stället, så kanske kan du jobba massor i maj-juni och i gengäld få ledigt på sommaren. Själv ska jag dricka alkohol på Teatergrillen ikväll.

11:50 AM, March 30, 2007  
Blogger Hanna said...

Ditt tips var obetalbart! Men det nr du fick av mig var till Lisa, eftersom det var det du frågade om! Men hon har nog Gittos nr å andra sidan!
Kram!

2:41 PM, March 30, 2007  
Blogger Space babe said...

Alltså, var jag så full att jag smsade dig för att få Lisas nummer när det var Gittos jag menade? Ja, tydligen.

Mitt tips som Ondskan ämnar publicera under "mitt bästa tips" i en familjetidning löd: D e bättre o hålla ögonen öppna när man e skitfull annars vill man bara kräkas.

10:01 PM, March 30, 2007  
Blogger Space babe said...

Nu förstår jag, jag var så pass nykter att jag förstod att Ondskan inte hade numret till Gitto, men till Lisa, som förmodligen hade Gittos nummer. Jag är stolt över mig själv.

(Men jag var så full att jag glömde hur jag resonerat.)

12:32 PM, March 31, 2007  
Blogger Jessica said...

Var rädda om era hjärnceller barn (sa hon som drack sig så jävla plakat på whisky igår kväll att vi kan stanna vid att det är länge sen sist). Jag låg i sängen och var inte riktigt vaken förrän vid fyratiden i eftermiddags när en kille som ska tvätta mina fönster ringde för att boka tid... Sen gick jag och la mig igen.

10:26 PM, March 31, 2007  
Blogger Smarta Sara said...

Det går inte att komma ifrån att det är härligt att vara berusad. JAg är det alldeles för sällan. men det händer.

12:00 PM, April 02, 2007  
Blogger Fluffgubben said...

Var du så full att du såg två telefoner i stället för en?
Usch.. det är RIKTIGT jobbigt det..

//Norman

8:30 AM, April 04, 2007  
Blogger Kinna Jonsson said...

Oj då, jag drack inte lika mycket. Trevligt var det. Jag har fortfarande inte skrivit något om det. Tyckte att historien om vingårdens ägare var intressant. ska försöka ta mig samman och blogga lite. Det var så kul att se dig igen!
Ha en superskön påsk!

3:57 PM, April 04, 2007  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se