March 27, 2007

Utmanad

Dubbelt utmanad av Norman och Gitto delger jag nu utan hämningar fem av mina egenheter:

1. Jag har dille på att effektivisera och ekonomisera min vardag. Det kan ta sig uttryck i att åker jag och en kompis buss tillsammans med våra barn så får hon ta barnvagnen, eftersom jag har SL-kort. (Hon bor i stan och åker sällan buss.) Att jag köper andrahandskläder till lillan och säljer kläderna vidare (senast i helgen med en förtjänst på 804 kr!).

2. Jag ser min familjs saker (som min syrra har övertagit) som mina saker. T ex om jag behöver en mortel så kanske jag minns att det finns en mortel hos min syrra som hon inte använder och som därför jag kan ta. Jag har stulit knivar, potatisskalare och rivjärn från min syster med samma logik.

3. Jag har fått skjuts hem med polisbil i högstadiet. Mina kompisar och jag missade en buss vid 22-tiden och orkade inte vänta på nästa. Jag gick fram till poliserna och sa att vi skulle få skäll om vi kom hem försent. De skjutsade oss glatt.

4. När jag blir sexuellt upphetsad (utan att befinna mig i en sexuell situation) så låter jag ofrivilligt på ett särskilt sätt. Ett väldigt vanligt sätt, jag vill inte riktigt skriva det på bloggen, men om ni frågar diskret på bloggträffen kanske jag viskar det i ett och annat tillförlitligt öra. Min make är väldigt känslig för att jag låter så, men alla, även jag, kan ofrivilligt låta så utan att vara upphetsad.

5. Jag är väldigt bra på att stapla disk i diskmaskinen, särskilt dess översta del. Jag räknade efter en gång för skojs skull när min man staplat, han hade fått in 17 småskålar, glas och muggar. Jag fick plats med 27. Det kallar jag effektivitet.

Jag har blankettskräck också. Väldigt vanligt hos journalister, har jag förstått.

Labels: , , ,

5 Comments:

Blogger Hanna said...

Min bror ser också familjens ägodelar som sina, men istället för att ta dem själv ser han det som sin uppgift att fördela dem bland behövande. Han har t ex givit min verktygslåda och min tv till min mamma (jag tog tillbaka tv:n sen), och kanske var det sin flickväns skrivare han gav till mig. Allt i bästa välmening!

4:33 PM, March 27, 2007  
Blogger Jens said...

Jag tror dina labels på det här inlägget kommer att generera många fullträffar på Google :)

12:32 PM, March 28, 2007  
Blogger Smarta Sara said...

min mamma ser mina ägodelar som sina. detta gör mig ingenting UTOM DÅ DET GÄLLER MINA BÖCKER. Jag är mycket stolt över min boksamling och lånar av princip aldrig ut böcker. Så då förstår du hur upprörd jag blir när min egen korpaktiga mamma helt fräck stjäl ur mina hyllor. Jag blir så upprörd nu när jag skrivit detta att jag måste gå och kontrollera hela biblioteket.

1:49 PM, March 28, 2007  
Blogger Viktoria said...

Du är faktiskt skitkul.

9:03 PM, March 31, 2007  
Blogger Space babe said...

Ondskan: Jag har faktiskt en släng av den där Robin-Hood-sidan också, vill gärna fördela min bekantsskaps tillgångarna på ett sätt som jag anser mer lämpligt för dem. Ge svärmors telefon till Malin, ge en grannes jobb till en annan kvinna osv. Det tas ganska illa upp.

Jens: Varför trodde du jag skrev dem, hehehe...

Smarta Sara: Hoppas du lugnat ner dig.

viktoria schiöler: Tack! Om du tyckte detta var kul borde du läsa om när jag lagade Hirams räkris. Det var mind-blowing. Googla Mathimlen och Hirams räkris.

10:46 PM, March 31, 2007  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se