March 23, 2007

Guldbonus!

Öppnade just ett H&M-kuvert jag fick i februari och fann till min glädje bonuscheckar på 500 kr! Insåg därpå att jag måste ha spenderat en hel del för att förtjäna dem. Jajamensann, jag hade kvalificerat mig för guldbonus, och det får bara de som köpt över 5000 kr. Och jag hade köpt för 11 000 kr förra året. Eftertankens kranka blekhet. Hutter. Menmen, i alla fall inget som märks i plånboken.

För att jobba så pass lite och oroa mig så pass mycket för min försörjning har jag oförskämt bra ekonomi. Jag tror att det beror på att vi bor i förorten i en hyrestrea, delar på alla gemensamma kostnader och att jag inte har några laster utom just mat, kläder, böcker och en och annan film.

Alla lillans kläder köper jag på second hand! Det är jag så nöjd med. Känner att jag inte bidrar lika mkt till sopbergen. Ska åter börja traska i 2nd hand affärer för egen del också snart. Och försöka att diskvalificera mig för guldbonus på H&M nästa år.

Labels: , ,

4 Comments:

Blogger Jessica said...

wowser... och jag som känner mig rätt glad när jag får bonuscheckar från Coop för att jag har handlat som en blådåre på Bokus... Om kläder är din last så är böcker min. Summan av lasterna är ju konstant säger man så vad mer finns det att göra än att typ fortsätta :).

11:09 AM, March 23, 2007  
Blogger Fluffgubben said...

Morelli och Systeryster har skvallrat för mig, så jag FÖRSTÅR varför du få guldbonus och tacksamhetsbrev från HM:s ledningsgrupp :)

Puss från Norman..

5:23 PM, March 23, 2007  
Blogger Vinlusen said...

Hej Spacebabe,

jag kommer nog som hastigast förbi bloggträffen. Har min första tenta i kinesiska dagen därpå och kan inte festa så hårt.

7:41 PM, March 24, 2007  
Blogger Smarta Sara said...

Min bonuscheck var på 50 kronor, men samtidigt fick mannen ett reklamutskick från HM med en rabattkupong om 300 kronor om man handlar för 500 eller mer. Så DEN ska vi nog utnyttja. Jag skriver vi, men jag menar jag.

11:30 AM, March 25, 2007  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se