March 24, 2007

Vallgren och fläsklägg

Läste en artikel i DN Kultur om monologen som Carl-Johan Vallgren skrivit till sin svärmor. Men ingenstans i artikeln framkommer deras relation till varandra. Vet inte reportern om att Vallgren är ihop och har barn med Frydmans dotter? I så fall är det väl något av ett tjänstefel som kulturreporter? Nån på kulturredaktionen måste väl veta?

Eller ska man inte nämna såna saker, inte låtsas om dem, inte upplysa den breda publiken? Räkna med att sån info skaffar sig folk själva i Se & Hör eller kvällstidningarna?

För övrigt har jag ätit fläsklägg med rotmos i kväll, i två stora matbloggares efterföljd. Visserligen färdigköpt, men ändå. Den luktade lite konstigt när den kokade, jag hade gärna sett lite mer kryddor i vattnet, men det var ju maken som lagade. Det blev väldigt gott rotmos och skånsk+fransk senap till.

Labels: , , ,

8 Comments:

Blogger Jessica said...

Jag köpte Vallgrens bok, den vidunderliga kärlekens historia, för att den fick så bra kritik. Men, det var sista gången jag går på kritik. Högttravande och rätt pretto. Försökte ta mig igenom den men det gick inte. Vad vann den egentligen pris för?
Slutade halvvägs och nu är den förpassad till min bokhyllas bakre regioner. Å andra sidan brukar det vara så, det recensenter gillar, gillar inte jag.

5:26 AM, March 25, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Är deras privata relation till varandra verkligen intressant? Jag vet inte om jag som läsare bryr mig, direkt.

Jessika: Den vidunderliga kärlekens historia är väl knappast någonting som bara kritiker har hyllat; det är förmodligen den mest populära boken från det här årtusendet bland de av mina vänner som inte läser särskilt mycket, till exempel.

//JJ

7:28 PM, March 25, 2007  
Blogger Jessica said...

tycker nog att den hyllades. Den vann pris bl a.

7:40 PM, March 25, 2007  
Blogger Space babe said...

Jag får en bestämd känsla av att monologen kom till för att de umgås tätt pga sin relation. Då vill jag som läsare veta det.

Som det är nu verkar det som att Vallgren på gudomlig ingivelse insåg att Basia Frydman är den bästa skådis han vet och skrev en monolog till henne därför.

Min åsikt är i alla fall att det är intressant. Men man kan ju tycka annorlunda. Du e nog ok ändå ;-)

6:15 AM, March 26, 2007  
Blogger Hanna said...

Den hyllades. Och den är högtravande och konstruerad och fantastiskt tråkig.

2:26 PM, March 26, 2007  
Blogger Jessica said...

Du, Spacebabe, jag ska ju gå på gittogethern. Jag provlagar också recept åt Lisas kokbok och har fastnat för recept som jag behöver ingredienser till. Asiatiska naturligtvis. Undrar om du kan peka mig till bästa affär för svart ris som också har wolfberries.

10:24 PM, March 26, 2007  
Blogger Space babe said...

Hej Jessika, jag har aldrig köpt svart ris eller wolfberries i Sverige, men jag skulle gå till Omi på Olofsgatan (?) eller Nordic Chines på Herkulesgatan. Hongkong Trading är iofs alltid pålitligt.

Ska bli trevligt att ses på bloggträffen onsdag!

10:42 PM, March 26, 2007  
Blogger Hanna said...

Åh, jag vill också träffa er! Nu blir jag så avundsjuk!

4:32 PM, March 27, 2007  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se