April 15, 2007

T-shirt-tryck

Igår umgicks jag med Maria L som ställer ut på en båt just nu, det var underbart. På utställningen träffade vi hennes kompis Gulbedan (?) och Gazelle som var med. De hade varsin 5-månaders bebis. De var helt underbara. Med rötter i Iran och Turkiet, 25-årsåldern, vill hålla på med konst. Jag identifierade mig totalt.

För dem berättade jag att jag vill trycka upp t-shirtar med texten (från början tänkte jag sätta upp anonyma lappar på min arbetsplats, men kom på att vänta, detta står jag för och orkar prata om (i alla fall bra dagar)):
Statustänkande människor är bajs

Jag är inte riktigt nöjd med formuleringen. Hjälp mig gärna!

Labels: ,

4 Comments:

Blogger Fluffgubben said...

Status är för killar med liten pitt?

//Vännen Norman

11:04 AM, April 15, 2007  
Blogger Amber said...

Hmmm, jag tycker inte man ska ge sig på individerna för att de har statustänkande - mer på fenomenet.

Status - so what?
Status?! Jaså.

Egentligen kunde man skriva
"Status kan köpas för pengar - det kan inte jag!", men då ljuger man nog som ...

5:58 PM, April 15, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Du säger status. Jag säger bajs.
/L

11:17 PM, April 15, 2007  
Blogger Space babe said...

Jag vet att man borde ge sig på fenomenet ist f individer, men samtidigt så upprätthålls detta av individer. Jag vill att de ska känna sig träffade, men förstår att de naturligtvis inte heller inser det om sig själva. Kanske kan man se det som en uppmaning, även till sig själv. En påminnelse.

7:58 PM, April 16, 2007  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se