April 14, 2007

Snobbar som bloggar

Bloggare som får betalt kan ju väcka en hel del ont blod. Jag ser det dock som ett mål att sträva mot. Tänk att ha som jobb att blogga! Yeah!

Av DN:s nya bloggare som jag velat kolla upp har jag redan fastnat för Ulrika Kärnborg och Jonas Thente. Läs till exempel Thentes roliga schema över hur mkt bloggande ser ut. Jag kan inte låta bli att känna igen mig lite och fnissa generat.

Däremot så har Helena Lindblad inte riktigt fattat att en viktig grej med bloggande är att länka till artiklar man pratar om.

Labels: , ,

5 Comments:

Blogger Morelli said...

hittar inte texten i thente-länken
& jag tänker som så att det är tragiskt att inte DN inser hur många duktiga skribenter som de avlönar som borde få skriva långa personliga texter i själva tidningen i stället för att blogga... låt bloggarna stå för bloggandet...det är så byxnödigt att låta sina journalister blogga

10:26 AM, April 14, 2007  
Blogger Space babe said...

Aha, jag förstår vad du och Staffan menar... men jag gillar ändå att läsa deras bloggar. Kan de få ha egna bloggar utanför tidningen då?

Uppdaterat länken med korrekt adress.

11:05 AM, April 14, 2007  
Blogger Morelli said...

jag gillar också de där två men skulle föredrar att läsa deras bloggar om de var privata, utanför tidningen. Och jag begriper inte varför man skriver en blogg där läsarnainte får kommentera (det gäller dn-bloggarna och flera andra också-annika lantz radioblogg & bodil malmstens blogg tex)Då blir ju bloggen "odemokratisk" då blir det ju: "den etablerade som tutar i basun" i dont like that. peter englund däremot, han har fattat principen.

9:41 AM, April 15, 2007  
Blogger Space babe said...

Jag håller med. Förstår inte heller riktigt det där. Det går ju att mejla dem, men man är ju intresserad av vad läsarna tycker. Kärnborg refererar desutom idag till en läsarkommentar.

Kanske är de rädda för att om de släpper loss kommentarsfunktionen så fylls de med sånt bajs som artiklarna på Expressen eller SvD får.

10:00 AM, April 15, 2007  
Blogger Morelli said...

rädda för bajs ja..men ändå...du jag kan fortfarande inte hitta just den thente texten du refererar till...vilket schema? här är det ju ett samtal med en dansk..

10:57 AM, April 15, 2007  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se