May 10, 2007

Min dag

Ansiktsbehandling med djuprengöring (por-tömning, YES!), manikyr (de utgjorde månadens erbjudande) och vaxning av halva benen - nu är de lena som en baby-rumpa. Nej, lenare.

Hudterapeuten var en fantastisk ung man (född -75) som hette Fredrik och var en blond flygsteward till hela sin uppenbarelse. Vi hade skitkul. Jag ville bli hans nya bästis. Hans klasskamrater sa att han var klassens solstråle. Han är verkligen steward också. Det känns som att jag har flugit med mängder av honom. Men på plan kommer inte deras charm fram. Han har haft en bar som hette Populära Sibirien. Jag var aldrig där, men jag tror att jag hört talas om den.

Han flög under hela bar-tiden och flyger även nu ibland på helgerna för att dra in pengar ("att flyga är världens bästa skitjobb, brukar jag säga"), och sa att han inte skulle kunna ha bara ett jobb. Det vore för tråkigt. Jag förstår honom!

Han var underbar. När vi skulle skiljas åt frågade han: Klarar du dig själv nu?
- Nej, sa jag ärligt. Kan du inte följa mig hem?

Han är smålänning!

Sen gick jag till Sturehof och käkade en stekt (västkust?-)spätta. Jag hoppas den inte var röd, men i så fall var det mitt farväl till rödspättan. Den smakade... inget särskilt. Men var väldigt stor! Inte ens jag orkade äta upp hela. Det blev liksom för mkt stekt fisk i munnen för den tidsrymden jag orkade äta.

Men jag kan verkligen rekommendera Sturehof för ensamätaren. Det är ju som en teaterscen framför uteserveringen.

Sen köpte jag skor på butiken Foli skor vid Humlegården (förbi gamla bio Park). Aldrig varit inne där förut, men fastnade för ett par pralinsöta skor, och när jag förklarade hur bra det var med en bit platå för oss omkring 1.60 så sa ägarinnan:

- Ja, men då skulle du se de platåskorna jag sparat i massor med år på lagret.
Sagt och gjort. Jag såg dem och förälskade mig rätt omgående. Grejen är att de är minst 10 år gamla, kanske uppemot 15 år. Dessutom är till och med platån klädd i mjukaste skinn, för att inte tala om klacken. Det smala och liksom omslutande "dekolletaget" är pricken över i:et. Frågade vad hon skulle ha för dem. Hon undrade vad jag kunde tänka mig ge. Jag sa 3000. Hon sa ok.

Det blir vatten och gröt resten av månaden. As if. Haha.

Labels: , , , ,

6 Comments:

Blogger Fluffgubben said...

Du är Sveriges svar på Carrie Bradshaw, in i minsta detalj :)

//Vännen Norman

9:12 AM, May 11, 2007  
Blogger Kinna Jonsson said...

Kul att ses. Fredrik har kanske en partner som kommer från Malmö, ocskå steward. I så fall är den killen kamrat med min käre bror.

Hälsa Martin från Elina, syster i malmö, som skrattade gott när hon hörde att vi träffats. Hennes blogg heter elinaelinaelina.blogspot.com

kram

10:25 PM, May 11, 2007  
Blogger Jessica said...

Jag gillade de där med röda "rosetter" också. Du får gå tillbaka och köpa de också. Sedan får ni verkligen leva på gröt resten av månaden :).

11:31 AM, May 12, 2007  
Blogger Space babe said...

Jessika: Eh... jag köpte de med röda rosetter med en gång...

1:50 PM, May 13, 2007  
Blogger Kinna Jonsson said...

Underbara Tokfia ;-D hur mycket blodpudding ska du äta?

8:55 AM, May 14, 2007  
Blogger Jessica said...

Coolt!!! De var verkligen jättehäftiga :). Jag gillar hur ränderna fortsätter på "sulan" och så de där rosetterna :). Jag trodde att det var antingen eller liksom.

10:20 AM, May 14, 2007  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se