May 14, 2007

Starka, sega kvinnor

Jag administrerar. Kom att tänka på min redovisningskonsult BB. En kvinna som påminner väldigt mycket om hon som sålde skorna till mig häromdagen. Båda är ganska magra. Redovisningskonsulten kanske något mer lös och slapp i huden, butiksägarinnan mer senig. De är i samma ålder, kanske 60? Jag vet att BB ska gå i pension snart. Hon sa att hon aldrig kan ha mer än en veckas semester i taget, eftersom företagen hon jobbar åt har månadsredovisningar oavsett årstid.

Inte heller butiksägarinnan kunde ha mer än en veckas semester åt gången. Hon sa också att skobutiker kräver ett enormt lager för du måste ha så mkt färger och storlekar, om du så bara missar en storlek eller den tar slut så kan du ge dig den på att det är just den som folk är ute efter.

Hon grämde sig lite över att hon inte sparat en extrem sko från varje säsong sedan hon började driva butiken för över 20 år sen. Jag med.

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se