November 21, 2007

Recension: Addfood




Addfood är en synbarligen ambitiös catering. Precis bredvid kontoret har de ett lunchställe som också blir den perfekta(?) marknadsföringen. Ja, det är vågat, för tänk om maten inte är så himla god? Jag ska inte hålla er på halster - det var den inte.
Jag åt oxrullader med potatispuré och gräddsås för 75 kr klockan 12.50, och maten var för det första inte särskilt varm. biffrullarna var ganska hårda och smaken av dem eller såsen rörde inte upp några känslor i mig. Skivan med surdegsbröd kom med en liten bytta färskostkräm av nåt slag kryddad med basilika, till det fick jag även en liten skål ledsen sallad.
Men! Lokalen är fin och sober och stort PLUS för att det står sprutflaskor med vinägrett överallt; jag får aldrig nog av vinägrett. Dessutom är det ju så ont om vanliga, hederliga lunchställen som serverar husmanskost utan att slabba till den att jag gärna ger Addfood några chanser till.

Addfood ligger på Högalidsgatan 40 och har två olika husmansrätter varje dag, en veckans soppa och en veckans sallad.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se