June 23, 2008

Måndag på jobbet

Inspirerad av den här bloggen skriver jag nu ett sällsynt inlägg. Jag tänker ibland när jag inte skrivit på länge att "vad är det för mening"? Men kanske finns det ingen mening. Det finns ingen annan mening än att det är roligt, och man kommunicerar med andra, håller sig à jour med några vänner. Och det är roligt att läsa vad man skrivit för något ett tag efteråt. Såvida inte Bloggers server kraschar nån gång.

Samma sak gäller egentligen det mesta. Som att skriva. Ofta frågar jag mig: Varför ska jag skriva, när det finns så många andra som gör det så bra. Det förstår man ju inte minst när man som jag läser bloggar.

Men ingen annan skriver som jag, skriver om mina ämnen. Jo, ok, en del då. Så originell är jag ju inte.

Snart bär det av till Toscana. Jag ska försöka fotoblogga lite därifrån, och äta gott. Jag får alltid såna katastroftankar innan jag reser nånstans, att hela familjen ska dö i flyg- eller bilolycka (vi ska hyra bil i Toscana). Det är nog helt normalt. Jag ska försöka slå bort de tankarna.

Jag gillar inte att dödsfall reduceras till siffror. Men jag förstår att det kan vara svårt att inte göra det.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se