June 4, 2008

Smells like sushi

Det känns som att jag luktar sushi.
Åt det idag med en kollega på gräset vid Bofills båge. Det gick en gatukontorsanställd som blåste bort skräp runt kanten, det dammade förskräckligt på oss.
Jag har skaffat mig mer jobb än jag egentligen vill ha. Hur blir det så hela tiden, fast jag jämt tror att jag jobbar så lite och har så lite inbokat? Kanske just därför. När det kommer tillfälliga påhugg så vill jag inte säga nej.

I sommar hoppas jag på lite mer ledigt.
Men ÅH! Det är därför jag bloggar så lite numera. Tycker inte jag säger ngt av värde. Men skitsamma. Ni vill ju bara hålla er lite à jour, eller hur?

Stekte gösfilé endast klappad i lite mjöl till tösabiten idag. Hon gillar det. Jag med. Kanske ska föreslå Konsum att ta hem lite aborre då och då.

Jag vill ha en bärbar kolgrill. Älskar grillat fläsk och vill inte grilla på den allmänna grillplatsen på vår gata. Jag är väldigt asocial ibland.

Maria B sa att hennes killes kompis öppnat en sushibar i närheten av Sveavägen, men när jag kollar på den här sajten så vet jag inte vilken det är. Får fråga henne. Den verkar lika pålitlig som Alltomstockholm, förresten... Något annat kan jag inte tro när man listar Tosa Sushi i Finntorp som en av Sverige tio bästa. Enligt min mening är det väl en helt ok sushi, men verkligen inte särskilt anmärkningsvärd. Jag ska prova igen för säkerhets skull. Någon kommentar nämner en tofu-efterrätt som ska vara trevlig.

För övrigt så sa kollegan att Steam har blivit riktigt bra efter en tafflig start, en anställd där hade sagt till honom att han/hon själv inte hade velat äta där i början. Härligt med självkritiska krogar! Måste prova igen.

Jag lovar, när jag inte skriver här har jag massor av idéer kring vad jag skulle vilja skriva. Men när jag väl sitter här är de bortflugna.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se