September 16, 2008

Space woman

Jag är numera husägare.

Hörde början av Biblioteket på P1 vid 18-tiden (repris från gårdagen). Christine Falkenland sa att huvudpersonen i hennes nya roman fastnat i sitt ungflicksjag som gick omkring i skolans korridorer och strök längs väggen, av rädsla för att inte passa in, för att bli mobbad.

Jag kände igen mig. Undrar om det finns självbiografiska inslag. Säkert. Svårt att skriva om något så ingående som man inte alls känner till.

Direkt efter att vi undertecknat kontraktet i fredags så fick jag en sån egoboost. Jag kände mig så vuxen, och att jag växte flera centimeter både fysiskt och i respekt för mig själv. Det har nu gått över.

Men jag har blivit en flitig läsare av nyheter som har med USA:s finanskris och därmed den svenska boräntan att göra.

6 Comments:

Blogger Jessica said...

GRATTIS :)
När flyttar ni och vart, till andra sidan stan, till bondgård?!

9:58 PM, September 16, 2008  
Blogger Lagers tabberas said...

Somliga får, andra icke, underliga äro dessa vägar, speciellt för oss som hade med kyrkan att göra.

2:02 PM, September 17, 2008  
Anonymous Anonymous said...

Husägare = en som säger "Hu!" ;-)

3:56 PM, September 18, 2008  
Blogger Space babe said...

Aha, den notoriske ordvitsaren har haft vägarna förbi!

Då måste jag kontra med: jasägare = en jas-ägare.

8:56 PM, September 18, 2008  
Blogger Space babe said...

Har du förresten hört mitt förslag på nytt smeknamn på din gudson?
Saltsjö-daben.

8:57 PM, September 18, 2008  
Blogger Hanna said...

vadå vadå husägare? berätta!

9:57 AM, September 20, 2008  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se