October 2, 2008

Den ofrivilliga tjuven

Var på Apoteket för att hämta ut ett recept. Medan jag väntade på min tur tog jag ett paket trosskydd ("luftiga med ytskikt av bomull" - Simply the best!) och höll det i famnen tillsammans med mössa, vantar, vattenflaska och träningspåse.

När jag kom ut från centrum upptäckte jag att jag fortfarande hade paketet i famnen - hade alltså glömt att betala för det, och expediten hade inte heller lagt märke till det.

Tvekade lite, ville inte stjäla, men orkade inte gå tillbaka. Åkte hem.

Här någon som ställdes inför ett liknande dilemma.

1 Comments:

Blogger Lagers tabberas said...

Jag hittade en plånbok på en bensinmack en gång. I den fanns två biljetter till Springsteen i Göteborg två dagar senare.
Så fanns det ett litet ID kort.
Ha, ha - Spingsteen!
Jag ringde upp den lilla killen som var 17 år gammal och han blev så djävla lycklig. Han fick sina biljetter och hans farsa åkte och köpte en fin flaska vin till mig.
Gack tillbaka till apoteket, förklara och betala och må bra!!!!

5:41 PM, October 04, 2008  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se