January 11, 2011

Åsikt om Kinas mat

Jag tittade på program 2 om chili av Kinas mat med Fredrik Önnevall. Ironiskt nog är det maten som är den svaga biten i hans program. Det är mindre ett matprogram än ett samhällsprogram.

Men personerna som hans researchers hittat är SKITBRA. Och deras situation och känslor är det som gör programmet sevärt. Önnevall är snygg och charmig. Jag gillar också hans kommentarer, de känns naturliga och spontana. Ibland känns det lite som att han skriver tittaren på näsan och talar om hur vi ska reagera, men överlag är det nog bra för Kina-novisen med lite ledning.

Kontentan är: Bra med ett program där svenskar får träffa vanliga kineser och se deras vardag! Och maten är en smart ingång.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

3 Comments:

Anonymous Maken said...

Jag har också en åsikt om Kinas mat: NOM NOM NOM

9:49 PM, January 11, 2011  
Blogger Space babe said...

Du min ende trogne läsare och närmst sörjande! Älskar dig.

2:47 PM, January 18, 2011  
Blogger spoonful said...

Min mamma påstod i julas att han pratade flytande kinesiska. Alla undrade genast hur hon kunde veta det. Det var bara ett misslyckat antagande.

9:44 PM, January 20, 2011  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se